2007-05-10 | 13:16:36

vardagslyx

det behövs lite lyx i vardagen

det kan vara enkla saker som man unnar sig nån gång. nu kommer jag förståss inte på nåt bra exempel... hmmm... *tänker* ....men som igår kanske, jag köpte lite naturgodis som jag idag tog med till röntgenronden. (tänk er torsdag och fredag e.m, ett nörkt rum, en entonig sövande röst som berättar om de svartvita bilder som visas framme på duken. enda sättet att hålla sig vaken är att ha nåt att mumsa på...)  och lyxig mat överhuvudtaget. jag vill inte moffa i mig marabou mjölkchoklad, jag vill äta en ruta riktigt fin mörk choklad, jag vill inte äta fiskpinnar, jag vill ha laxfilé. ta inte illa upp Jamilla!! man får gilla mjölkchoklad och fiskpinnar också! Inte färdiga köttbullar utan hemmagjorda köttfärsbiffar med hackade oliver och soltorkade tomater i.

och om man behöver pigga upp sig lite så kan man ju sminka sig lite fast man bara ska gå hemma eller ut i skogen. Det känns bättre varje gång man råkar gå förbi en spegel och det inte är ett spöke som tittar tillbaka på en, med trötta ögon som knappt hålls uppe och mörka ringar under dem. Om det istället är en ganska fräsch människa med lite mascara och lite rouge i ansiktet så känner iaf jag mig piggare på en gång.

samma med kläder, ta alla tillfällen som finns att vara fin. (säger jag som sitter här i mysbyxor och en urgammal tröja...) och fin behöver inte vara jätteuppklädd, men bara man känner sig fin så mår man ju mkt bättre!


Min lunch idag var inte så lyxig, korv och spagetti, blää.. men jag ska göra en pastasås m svamp till den överblivna spagettin så har jag lunchlåda till imorn. och ikväll en lite finare middag, kanske ugnsrostade rotfrukter, kyckling och tzatziki till? hmm... kanske t o m ska bjuda över lite sällskap... =)


Kommentarer
Postat av: Jamilla

Vadå, marabous mjölkchoklad är ju asgod! =)

2007-05-10 @ 14:05:04
URL: http://jamilllas.blogg.se
Postat av: Jamilla

Varför har du ändrat i inlägget? istället för att skriva ett till =)
Och ja, laxfilé är bättre än fiskpinnar.. tror jag ska laga det ikväll! (om jag orkar tina...annars får det bli imorn)

Och angående din kommentar.. Nope,inte pms. Har haft mens precis redan ju =) Bara vanlig uppsatsångest.. hehe. Fast hetingen gjorde min dag bättre! Måste börja hänga på skolan mer =)

2007-05-10 @ 17:36:38
URL: http://jamilllas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0