2007-11-19 | 16:55:10

min hunds underliga beteenden

Emilia utmanade mig, såhär ska det tydligen gå till:

skriv 6 underliga saker om ditt husdjur och utmana i din tur 6 vänner att skriva 6 underliga saker om sina husdjur..

jag har inte 6 vänner med husdjur OCH blogg! har nog inte ens 6 vänner med blogg.
men kan ju skriva lite om mitt lilla djur iaf.

1) Ghanim har oftast inte tid att hälsa på nya bekantskaper i den åh så roliga hundhagen. Hans taktik när han träffar nya kompisar är istället att rusa förbi dem i full fart och hoppas att det hänger på så att de kan leka tafatt ihop!
2) Ghanims bästaste bästa polare är den übertråkiga huskyn Miro som gör sitt bästa för att ignorera den hoppande salukin. ju mer han ignorerar, desto roligare är han, enligt Ghanim. fast nån enstaka gång ibland så kan inte Miro hålla sig utan måste springa ett varv eller busa lite med nån skojig leksak tillsammans med Ghanim (som då är överlycklig)
3) Ghanim är duktig på att städa. Om katterna hos mamma har spillt mat utanför skålen så är den långa nosen där och slickar upp smulorna när ingen ser. Men maten som liger i skålen får man ju inte ta, det har han koll på!
4) Han gillar att pussa folk i skägget. Matte pussar han aldrig, men mattes bekanta som har skägg pussas det gladeligen på i tid och otid. Nästan så matte blir lite avundsjuk...
5) Det mysigaste som finns är att sova på rygg i mattes säng, kanske t o m bli kliad på magen. Men så fort matte drar på sig pyjamasen så försvinner hunden som en blixt från sängen. Aldrig i livet att han skulle dela säng med matte, hon både sparkas och snarkar!
6) Märgben, såna riktiga färska, som alla andra hundar kastar sig över och slurpar i sig på två sekunder, de är Ghanim mycket skeptisk mot. De ska tas försiktigt med framtänderna i nån slamsa och bäras till ett bra gömställe där de får ligga tills de mognat. Ett jättebra gömställe är i soffan, bakom nån kudde. Ett ännu bättre är i mattes säng...

Så, nu har jag iaf delat med mig av min hunds underliga beteenden. Fast jag fick fundera för att komma på nåt, har ju vant mig så vid honom så jag tycker inte han är så konstig (längre) .

Tyvärr så vet jag inte nån som jag kan utmana, men känner du dig träffad så får du gärna berätta om ditt husdjur, om det så bara är en liten dammråtta under sängen!

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Har inga husdjur.. Har inte ens dammråttor under sängen. Möjligtvis lite hårtussar i dusch-avloppet, men de är mest äckliga. =)

2007-11-19 @ 20:08:54
Postat av: Jamilla

Jo man kan, men det smakar skit. I alla fall här i Regina.

2007-11-22 @ 15:31:12
Postat av: Jenni

Übertråkig kan du vara själv:)!

2007-12-13 @ 14:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0