2007-10-16 | 20:20:43

juverkurs

igår var vi till kungsängen och klämde på ko-juver. roligt, intressant och lärorikt! fick prova på att mjölka lite för hand, mest för att få ut bra mjölkprover att sedan odla på. Det var inte det lättaste direkt! När det väl kom ut mjölk ur den lilla spenen så sprutade den åt alla håll utom i mitt lilla provrör... men idag på labbet såg vi att det hade växt några väldigt fina kolonier av troligtvis E. coli (eller Klebsiella)! Imorgon är det andrologi, tror vi ska samla sperma då.... skumt.

äh orkar inte sitta här mer just nu, har en fin bild från kungsängen som jag kanske orkar lägga upp senare.
hoj

och förresten, jag vet inte riktigt vad kadettbal är heller, men bal är ju tjusigt! och jag är bjuden gratis! det är iaf på S1 så det är nåt sånt militärt...

uppdatering: det går inte att föra över bilderna från kameran till datorn! bajs också.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag har samma problem som du med mjölkprover! Snacka om smittspridare! Tror ev att jag fått nån sorts mastitsnuva eller liknande för nu är jag supersnuvig!

2007-10-16 @ 22:32:16
URL: http://emilia.bloggagratis,se
Postat av: Jamilla

Vem har bjudit dig på kadettbalen? kan du inte fråga denna någon?

2007-10-17 @ 02:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0