2008-06-24 | 12:01:31

Ghanims midsommarfirande

glömde ju berätta om hur Ghanim hade det på midsommar!

Han lekte som sagt med valpen en del. Sen tröttnade både han och valpen och vilade en stund ute på gräsmattan. Han passade även på att bada i sjön, få tokryck och springa runt på stranden och så bada lite till! Helena och jag försökte ta lite fina kort på honom uppställd men jag vet inte riktigt hur de blev än. Medan vi åt hade han hittat sig en skön sovplats i soffan i vardagsrummet. Sen efter maten så väntade Ghanim mycket artigt tills alla lämnat bordet och börjat pyssla med annat, sen hjälpte han till att städa undan resterna från tallrikarna. Vi hade grillat fläskkarré och då blir det ju ganska mycket kvar. Det stog 15 tallrikar på bordet och efter att Ghanim varit där fanns det bara rester kvar på en eller två av dem... Behöver jag säga att han var mätt och belåten? Men han blev inte nå dålig i magen av det! Vid efterrätten var han också framme och fjäskade lite för att se om det fanns nå gottigt åt honom. Då lyckades han vifta med svansen på tallrikarna med blåbär och glass, så resten av kvällen hade han fina blå slingor i svansen! =) Eftersom det blev en säng ledig i rummet där jag sov så antog Ghanim att den var till honom och sträckte ut sig och somnade gott! Sen sov vi båda som små grisar till kl 11 nästa dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0