2008-06-11 | 11:43:33

Regn

Fast skönt som omväxling. En skogspromenad på morgonen, allt doftade härligt friskt och fräscht! Nu lyser solen igen men det är bra mycket kallare än det varit den senaste veckan. Jag klagar inte. Nu orkar man ju göra nåt också och inte bara sitta och slöa på det svalaste ställe man hittar...

Träning:

BodyBalance i måndags. Var säkert minst tre år sen jag var på ett pass sist, finns inga bra ställen i Uppsala där jag har råd att gå tyvärr... Här i Fagersta är det asbra träningsmöjligheter, faktiskt!! Så iaf, det enda jag mindes från passet var att det brukade va skönt med stretching och sånt, avslappning på slutet. Och visst var det skönt! Kroppen kändes härligt avslappnad och lite lagom trött efter passet. Inga övningar som var direkt jobbiga, inte så mkt styrka, inte alls kondition. Jag upptäckte att yogan fortfarande sitter i ryggmärgen och att mina muskler kom ihåg de olika övningarna och positionerna. Solhälsning, krigare, barnets position, hunden... men lite stel var jag allt kände jag!

Igår kom då träningsvärken. Att jag aldrig lär mig! Yoga är lurigt, man står där och tänker att jaja, det här var ju inte så jobbigt... sen dan efter har man ont överallt och kan knappt gå... suck. Nu har jag träningsvärk i rumpan, magen och vid skulderbladen. Hur gick det till?

Idag blir det gym med Jamilla och imorn ett pass BodyPump är planen.

Hund:

Vi har varit osams. Han flörtade med tjejer, jag sa att han inte fick det, han blev sur och vägrade prata med mig på resten av promenaden. Sen ville han inte ha sin frukost (bogblad från lamm) och nu ligger han på golvet och surar i sin tydliga "jag är missnöjd"-position. Och piper lite då och då. Jag läser artiklar på internet om klickerträning och ska införskaffa mig en klicker tänkte jag. Nästa hund ska tränas från början med klicker så det är väl bara att börja öva på Ghanim då! Stackarn, han är mitt lilla experiment... men ett suprelorin-chip känns rätt lockande just nu.

Igår hälsade vi på valp så jag avslutar med en bild på den lilla bäbisen, Loke:



Kommentarer
Postat av: Natalie

Jasså, men då kanske Whippet kan vara något.. eller en Italienare?

Älskar att gå på utställningar, har aldrig kunnat ställa Whippeten eftersom att han är krypt en har alltid gått om det är någorlunda nära, så jag hoppas på att det kommer gå att ställa ut Waseem!

2008-06-11 @ 13:24:53
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund
Postat av: Anna

åh vilken liten sötis :) föresten så är det bara å hojta till om du vill med till stallet någon dag jag har rätt så svårt för det där med att höra av mig om saker och ting så hojta till när du vill och kan :)

2008-06-11 @ 15:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0