2008-05-14 | 10:25:09

sista jouren

Sista jouren igår då. Eller iaf sista jouren jag inte får betalt för. För nästa gång jag jobbar mitt i natten räknar jag med att få rejält betalt för det. Men men, det var ändå en trevlig jour igår.

- kastration häst, 1 -år
- halt häst, lymfangit?
- mastit/svullet juver ko
- kvarbliven efterbörd häst

Var hemma ca kl 1 på natten och fick sen sova ostört.

Jag lyckades sätta kanyl på märren med efterbörden! kul när det går sådär bra som det annars aldrig gör...


Nu har jag varit ner på ambulansen och kikat på listan. Fick nästan ett praktiskt prov (häst m fång) men sen var det en annan som snodde det mitt framför näsan på mig... och eftersom jag ändå har en DVO-dag kvar att ta ut och dessutom känner mig lite seg och har ont i huvet så stannar jag hemma idag. Och så är det hundkurs ikväll och det är ju bra att hinna till den också, med ambulansen vet man ju aldrig...


Nu ska jag sova ett par timmar (6 timmars sömn i natt, INTE tillräckligt för mig!) och sen nog fara ut till Brukshundcentret och köpa lite hundgodis att ha på kursen ikväll.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: moster

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, HOPPAS DU HAFT EN UNDERBAR FÖDELSEDAG. NÄR FÅR VI TÅRTA????

2008-05-14 @ 20:44:55
Postat av: Maria

Ni får hemskt gärna komma hit och äta tårta i helgen! Annars kommer jag till Fagersta i början på nästa vecka tror jag... Hör av mig när jag bestämt.

2008-05-14 @ 22:00:01
Postat av: Åsa

Duktig du är!!! Det måste vara kul att få utöva de kunskaper du fått nu. :D
Hur känns de att bli 25år?

2008-05-15 @ 06:05:26
URL: http://www.laddaskafferiet.blogg.se
Postat av: Jamilla

Nja, fast jag jobbar på lördag.. Och på söndag är det kalas. Dessutom är det dyrt till uppsala :P

2008-05-15 @ 22:28:08
URL: http://jamilllas.blogg.se
Postat av: Jamilla

Grabben, som i lillgrabben, som i Loke =)

2008-05-17 @ 14:19:54
URL: http://jamilllas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0