2009-01-06 | 16:49:45

Fy för Uppsala.

Uppsala är kallt. Ruggigt kallt. Här är bara några få minusgrader nu och ändå fryser jag så jag huttrar när jag går ut. Inne också för den delen, men det är mitt eget fel eftersom jag inte vrider upp elementen. Har ca 18-19 grader inne, det ska jag väl överleva. Raggsockorna på! Jag fick såna fina av mormor i julklapp, hon är superduktig på att sticka raggsockor!

När jag åkte från Fagersta var det 18 minusgrader. Lite väl kyligt kanske men jag hade lätt kunnat gått en timme i skogen ändå! Termobrallor, rejäla vantar och så gå raskt. Dessutom var det ju sol och snö och underbart vackert i skogen! Ghanim har verkligen gillat att springa lös varje dag och busa i snön. Och lite minusgrader är inte alls farligt, det blir kallt om kinderna men annars är det bara härligt! Ner till 18-20 minus överlever jag. Om det är soligt, fint, torr luft och snö. Fuktig luft, blåst och ytte-pytte-lite snö på marken däremot är inte lika kul. Då kan det lika gärna få bli vår...

Här är det som sagt kallt. Det enda som värmer är väl pojkvännen. I går kväll värmde han sängen åt mig medan jag kvällskissade hunden! =) Och idag bjöd han på lunch, stuvade makaroner med stekt falukorv. Sånt har jag inte ätit sen jag gick på gymnasiet och åt skollunch. Gott! Han är rätt fin han, min pojkvän.

Nu ska jag koka mig en kopp te (eller en hel kanna) och fortsätta plugga. Ni får antagligen inte höra så mycket mer av mig den här veckan, jag har en hel del att pyssla med... Håller nämligen på att avsluta en liten veterinärutbildning nu i dagarna. Nåja, riktigt klar blir jag nog inte på ett par månader, men det händer en hel del viktiga saker den här veckan. T ex så har vi våra sista tre föreläsningsdagar som en klass. Och på lördag firar vi vår examen med bal på Uppsala slott med släkt och vänner. Det kommer bli alldeles, alldeles... underbart! Och glamoröst! =)


Fint? Tillräckligt fint?

Kommentarer
Postat av: Natalie

Haha okej! Nej jag är kanske lite väl avslappnad ibland och låter honom springa på isen oftast, men när jag själv har vassa skridskor känns inte det som en speciellt lyckad kombination ;)

Knäppa Salukis!

2009-01-06 @ 17:25:03
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund
Postat av: Natalie

Haha okej! Nej jag är kanske lite väl avslappnad ibland och låter honom springa på isen oftast, men när jag själv har vassa skridskor känns inte det som en speciellt lyckad kombination ;)

Knäppa Salukis!

2009-01-06 @ 17:26:41
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund
Postat av: Lilla Mysan

Grattis, hörrö! :D Today is The Day!

2009-01-10 @ 08:36:29
Postat av: Erik

Hej. Täcket sitter helt okej men har en tendens att hamna lite på sniskan om man inte ser till att använda gummibanden som ska träs runt bakbenen.

Det är varmt och gött för Naim dock, särskilt om magen. Vi brukar ha på det när det är under -15 och han tycks inte frysa något om kroppen då. Synd att det inte håller hans tassar varma bara...

2009-01-15 @ 15:25:35
URL: http://lundeigor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0