2009-07-09 | 10:16:29

Ledig, laddar för helgen.

Idag är jag ledig. Som vanligt när jag är ledig är det blandade känslor. Försöker förbereda mig för jourhelgen genom att vila, äta, långpromenera hundar, göra matlådor. Måste även fixa massa hemma, typ tvätta, sy, städa... Helt plötsligt blev det inte så mycket vila och jag får antingen ångest för att jag inte vilar tillräckligt eller för att jag inte gör tillräckligt med saker nu när jag ändå är ledig.


Men hittills har jag rastat hundarna, ätit frukost, kollat på ett avsnitt scrubs och nålat lite. Ny ska jag duscha, sy, gå långpromenad, skriva inköpslista, äta nån slags lunch. Kolla att jag har pengar på kontot. För i e.m. ska jag in till stan och klippa mig och färga håret. Jag blir inte nöjd när jag bleker det själv, så nu betalar jag hellre massor med pengar för att få det bra. På hemvägen tänkte jag handla på kvantum, och senare ikväll laga mat till helgen. Ska nog köpa nån färdig matlåda också. Hittade förresten låglaktos-drickyoghurt igår, köpte på mig några och ställde i kylen på jobbet. Kan vara bra att ha i helgen. Jourhelger är inte mina favorithelger.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Åh, det är helt klart det bästa med att inte jobba som distriktare! Jag avskydde verkligen de där jourhelgerna! Hade jordbruksverket följt arbetstidslagstifningen hade jag gärna fortsatt som distriktare, för jag gillar jobbet som sådant och jag ÄLSKAR kor. Men att vara "on call" tre dygn i sträck kostar mer än det smakar, helt klart. Visserligen skrattade man hela vägen till banken när man fick sin lönespec, men det var ändå inte värt det. Nu gråter jag hela vägen till banken, men jag har hellre ett liv än pengar på banken!

2009-07-09 @ 11:35:29
URL: http://lillamysan.se
Postat av: Anonym

haha okej men bar att du är nöjd! skcika en bild! hur blev klänningen? vill se! brölloppet snart nu va? kraam

2009-07-10 @ 04:59:13
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0