2009-06-24 | 07:25:15

morgonblogg igen

Jour idag. Sedan två vanliga arbetsdagar innan helg.
På ett normalt jobb skulle man ha det såhär:
Om jag går jour i e.m./natt så jobbar jag inte under dagen. Jag jobbar inte heller följande dag.
På mitt jobb är det inte så. Jobba vanligt, jobba jour 8-8, jobba vanligt två dar till.
Behöver jag säga att jag inte är förtjust i det?

Jag har sovit dåligt. Drömt konstiga saker. Vaknat av att valpen kissat på golvet mitt i natten, fast han i princip är helt rumsren nu i övrigt. Vaknat av väckarklockan alldeles för tidigt. Och nu har jag väl egentligen lite bråttom. Ska bara hoppa i jobbkläderna och packa ner lite hundmat innan jag åker.

Men jag är inte helt nöjd. Rent generellt. Och eftersom det här är MIN blogg så får jag klaga precis hur mycket jag vill i den!

Jag vill inte bo i bushen i norrland. Jag vill inte jobba på DV. Jag vill ha ett jobb där jag vet att jag får lunch varje dag. Ett jobb där jag vet när jag kommer hem på e.m så att jag kan ha ett liv i övrigt. Jag vill ha en lägenhet i ett trevligt hus i ett trevligt område nära ett bra promenadområde. Nära min pojkvän. Nära mina vänner. Nära min familj. Jag vill gå en agilitykurs med Ghanim och med Emir också så småningom. Jag vill gå ut och äta på restaurang. Jag vill gå på massage regelbundet.

Nu måste jag skynda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0