2009-03-13 | 10:11:01

Valpar är söta... när de sover!

och så sjunger vi!

"valpen min, tycker om, att ha skoj!
man får ha, tålamod, oj oj oj!

om en strumpa är försvunnen,
så har valpen den i munnen!

(sista raderna med ansträngt glad röst:)

men det gör, men det gör,
ingenting!"


Ibland vill man bara strypa den. Idag välte den min fina fina orchidé som jag fått av pojkvännen för snart tre år sedan på min födelsedag. För tillfället står den i full blom och är urtjusig! Som tur var klarade sig både blomstängeln och krukan som genom ett mirakel. Lille Emir uppfattade snabbt att matte inte var glad och han gömde sig under soffbordet tills stormen bedarrat. Klok hund, trots allt.

Ghanim fick busa med den söta pudeltjejen ute på åkern så han är glad iaf.

Nu blir det en mycket sen frukost, har inte hunnit med den innan eftersom det har rastats hund, städats blomjord (orchidékompost för att vara exakt) och tvättats kissiga hundfiltar. (Varför är det så bra att kissa i Ghanims bädd? Nu har vi köpt en med galonöverdrag, Bia-bädd-kopia, och har filtar i som är lätta att tvätta...) Annars hade vi första helt "rumsrena" dagen i förrgår, men det var nog mest tur...


"Men jag är ju bara liten och söt!"

Kommentarer
Postat av: Changrila

Det är underbart att bli påmind om hur hemskt det är med valp, för jag börjar bli valpsugen :p

Mycket kan man säga om dem, men det är tur att de är söta, de små liven!

2009-03-16 @ 23:46:25
URL: http://changrila.blogg.se/
Postat av: Helén

Hahaha, jag minns hur det var... men såååååå SÖÖÖT på bilden så man blir knäsvag!!

2009-03-18 @ 09:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0