2009-05-08 | 23:10:36

Gamla bilder







Bara ett par bilder på Ghanims tass från förra sommaren. Han hade lekt på en inhägnad tennisplan som det var asfalt på. Direkt efteråt var han halt. Jag såg ingenting på tassen och han reagerade inte när jag klämde, kände, böjde, sträckte på benet så jag tänkte att han kanske sträckt sig eller vrickat sig lite. Han fick vila och bara gå korta koppelpromenader. Ett par dagar senare var han fortf lite lite halt och jag upptäckte denna blåsa på hans tass. Innan den spruckit var den i princip omöjlig att se men när den spruckit förstod jag ju varför han var halt och eftersom det inte var nåt faligt fick han då börja gå promenader som vanligt. Vi aktade oss förståss för asfalt och hårda grusvägar tills blåsan läkt och huden där på trampdynan blivit lite tjockare.

Kommentarer
Postat av: Ninni Österholm

Åh, precis sådär ser Wahas tassar ut! Jag går bara korta kissrundor (som till så stor del som möjligt är på gräsmattor) nu. Eller ja, en långpromenad per dag blir det, men då får hon ha tassbandage.

Hur lång tid tog det innan Ghanim var helt läkt och kunde springa igen?

2009-05-09 @ 11:39:37
URL: http://changrila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0