2009-05-05 | 18:06:55

Inte längre isolerad

Nu har jag bredband. Fort går det också! =)

Andra dagen på jobbet idag, första dagen för hundarna. Reglerna lyder att hundarna får vara med, men måste ligga snällt under skrivbordet. Hmm.. säg det till en 4,5 mån väldigt mammig valp och en något gnällig vuxen saluki. Trots detta var mina grabbar de duktigaste i världen! Lite småpip ibland men 90 % av tiden låg de snällt och tyst medan jag sprang fram och tillbaka på stationen. Var ju tvungen att titta till dem ca var 10e minut för jag var så orolig att de skulle tugga på nåt, kissa på nåt, gnälla och störa nån osv... men de var sååå duktiga! Emir fick gå ut och kissa på fikarasten, en gång innan lunch, vid lunch, en gång efter lunch och sen åkte vi hem tidigt, kl 15. Ghanim fick hänga med ut på fikarasten och på lunchen. Men det är lite svårt att få plats med två salukis och en hurts under ett skrivbord. Ghanim fick ligga under grannens skrivbord, grannen var inte där. Får se sen om jag kan få en hörn-plats eller nåt så att en av hundarna kan ligga bredvid skrivbordet mot väggen där ingen snubblar på honom och han inte är i vägen, idag satt jag mitt i rummet där alla gick förbi. Imorn ska grabbarna vara ensamma hemma, jag ska ut i fält och åka med en veterinär och det blir för bökigt att ha med hundarna då. I nästa vecka när jag börjar jobba och åka själv så ska jag möblera om i bilen så att jag kan ha med mig djuren. Men imorn blir det kanske 6 timmar ensamma. Usch, hoppas det går bra... Lär ju bli en liten pöl inne för så länge tror jag inte Emir kan hålla sig... men det är inte nån katastrof, jag kan ju lägga en tidning vid dörren så kanske han t o m kissar på den.

Annars har jag idag försökt lära mig narkosapparaten och labbet. Det snurrar fortfarande lite i huvet, jag kommer inte ihåg allt... Men jag antar man lär sig! Och jag fick i båda permanentkanylerna på de två hundar vi sövde och lyckades även intubera den ena (försökte inte ens på den andra)! Sen fick jag stå och hjälpa till och passa narkos, lite otäckt det dära när man måste ha koll... sover den bra? Tillräckligt djupt? Ska man dra ner gasen? Vrida upp lite? Hur avgör man? Jag var inte på nåt vis ansvarig utan stog bara där och titttade, lyssnade på hjärta, ställde tusen frågor.. Inte har vi fått öva på sånt här på utbildningen?? Men det ska väl gå bra iaf.

Imorn stordjur som sagt.

Nu kanske jag borde laga lite middag, eller äta rester... (köttfärssås, mums!) och sen göra en liten matlåda till imorn. Hundarna är rätt slitna efter dagens arbete så det blir ingen långpromenad nu, bara en kortare sväng ikväll. Imorn lär jag gå långt på morgonen, kanske ett varv runt sjön, så att de är trötta och sover snällt sen.

Har fortfarande inga foton, men ska fixa, snart... =)


Kommentarer
Postat av: Helén

Låter som att det fungerar fint på jobbet. Så bra att du kan ha med dig hundarna dit och med i bilen, perfekt så behöver dom inte vara ensamma så mycket. Kram!

2009-05-06 @ 10:44:16
Postat av: Helén

Vad bra att du fått så bra bredband!

Hade varit lite drygt att inte ha internet hemma...;)

2009-05-08 @ 18:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0