2009-05-27 | 20:17:51

Sur och tvär ( dvs trött och hungrig)

Jag är otroligt trött och sliten nu. Skulle sitta fint med helg men det är två dagar kvar. Imorn och på fredag tänker jag vara så snabb hem som möjligt, jag har inte hunnit gå en långpromenad med mina hundar sedan i söndags. Det känns INTE bra! Ni som känner mig vet att jag alltid prioriterar hundarna i första hand och ser till att de får minst en lång och två kortare promenader per dag. Det här funkar inte, jag behöver ett jobb med fasta arbetstider....

Igår åkte jag till jobbet 7.30. Hade jour så jag jobbade väl aktivt till kl 20 ungefär och efter det sov jag på stationen. Som tur var var det ingen som ringde under natten. I morse började jag jobba kl 8 och kom hem 19.30 ca. Då hade jag varit hemifrån i 36 timmar. Dessutom blev det en rätt dålig mat-dag idag, med bara yoghurt till frukost och en liten ynklig sushi ur kylen på Coop till lunch.

Men de sjuka djuren var iaf:
Tacka med kramper - fick Selevitan, Beviplex, 1000 ml RA och 80 ml Calphin. En timme efter att jag åkt stod hon på benen!  (och jag som var bombsäker på att hon skulle dö när jag först såg henne...)
Hästvaccinationer
Kalvning - liten kviga + stor kalv = inte bra! kalven låg rätt men kom inte ut så kvigan fick åka till himmelen. Jag är inte så kaxig att jag snittar och eftersom jag knappt fick in en arm så var foetotomen inte att tänka på heller.
Dräktighetskoll sto - blodprov för östronsulfat
Häst och hund vacc
Föl som ej äter - visade sig vara ganska så dåligt föl som låg ner, hade koliksymtom, nedsatt AT och temp på 37,0. fick glukosdropp och 1000 ml RA och sen ville ägarna köra in honom till stationen. Ett samtal med jourvet. som tyckte det var bra för att hon då kunde ha lite bättre koll och så kördes de in. Väl framme var fölet piggare och stod upp. Hde lite bättre temp. Det drack bra ur flaska men diade inte. Får se imorn hur den klarat sig, bra skulle jag tro eftersom min kollega nog tagit mycket väl hand om den!

Nu är min midda klar. MAT!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

shit va duktig du är! stoolt lillasytster som läser hur du får koassor att föda (även om den i detta fall dog...) nää jag vet att du inte kan komma..mamma sa det. men vi får ses på andra sätt! gotland kanske=) kraaam

2009-05-28 @ 09:04:36
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Helén

Häktiskt jobb som vet...

Jobbigt med kvigan, usch... Baksidan med såna yrken.. ;(

Jättekul att läsa om alla djur och hur dom behandlats! Som insideinfo om vet. yrket! Me like!!:D

2009-05-28 @ 23:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0