2009-11-03 | 10:25:27

Uppdatering - magen

Igår gick det sådär med maten. Berodde mest på att vi var och handlade igår e.m. och tills dess fick jag äta det som fanns hemma, vilket inte var så mycket. Men igår kväll blev det sill och potatis till middag! Mums! (blir samma till lunch idag) och som efterrätt åt vi fruktsallad. Jag tog små portioner och åt långsamt. Mådde lite illa innan jag ätit och hade lite ont i magen efter jag ätit men det var ändå ok.

Idag drack jag lite proviva på morgonen. Diskade sedan och fixade frukostgröt som jag åt i lugn och ro vid kl 8. Sen har jag vilat lite och nu grejat med exjobbet (ska fortsätta med presentationen hela dagen är planen). Nu vid 10 blev det mellis, lite yoghurt och en kopp te. Jag rapar lite men har inte ont. Sitter i soffan med en filt (det är lite småkallt i lägenheten) och det är skönt att sitta still och slappna av.

Det är sol ute idag! Blåser som vanligt, men sooool!!! Kanske blir galgberget, inte uppepå berget men nedanför. Där är inte så blåsigt. Finns en fin stig där som heter kärleksstigen som jag brukar gå! Emir blir helt tossig när det blåser så det är skönt att gå på lite vindskyddade ställen. Han är ju ganska vild och galen ändå... Pojken ska spela badminton med sina jobbarkompisar idag och jag ska iväg och rida ikväll. Annars är planen att baka bröd (köp inget bröd nu mamma, jag tar med mig´på torsdag!) och fixa med exjobbet som sagt. Nu såg det helt plötsligt ut som om jag hade mycket att göra, egentligen skulle jag väl tvätta en maskin också. Hmm... ja, kanske är det stressmage ändå? Ska försöka bli av med ett stressmoment nu - exjobbet.


---------------------

Magen har fått lunch. Sill och potatis. Och ett ägg och en knäckemacka. Den är nöjd men verkar ha en massa att göra, den säger kurr och knorr och bubbel.

Pojken kommer hem tidigare idag så vi hinner ta en solskenspromenad tillsammans! =)

Och Emir var faktiskt LUGN på lunchpromenaden!! Helt otroligt, undrar om han är sjuk?? Eller, han bet lite i kopplet, studsade runt lite och busade men han drog inte i kopplet och han lyssnade på mig! Han kan om han vill!

Nu ska jag sno ihop en deg (eller min Electrolux Assistens ska...) och sen vila lite. Eller först vila på maten kanske =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0