2007-08-05 | 13:44:15

klagomål

jag är så sjukt trött på att plugga. det går inge bra...

skulle helst vara klar nu på en gång så att jag kan få ett riktigt jobb, tjäna pengar, komma vidare med livet.... känns lite som att jag fastnat på samma ställe nu. alltså... det är ju skitkul med studentliv, bo på Gälbo med alla kompisar inom 2 min promenadavstånd, lära sig massa nya saker hela tiden, nära till Uppsala centrum där det finns typ allt, restauranger, bio, caféer, nationerna m.m men jag börjar tröttna nu.
det har sina baksidor också, aldrig ha tillräckligt med pengar, bo i en liten lägenhet där man antingen alltid har grejer överallt eller inte får plats med alla grejer så de får ligga hos mamma i kartonger. aldrig vara riktigt ledig för det är alltid nåt man borde plugga.

nä ett riktigt jobb vore toppen, en större lägenhet, kanske t o m en trea med balkong =)
kunna köpa en ny bil, ha ett större kök med plats att laga mat ordentligt, en stor frys där man kan frysa in bär och kanelbullar! ett sovrum, det är faktiskt inte så kul att sova, äta, laga mat, plugga, titta på tv, ja allt! (utom skita då..) i samma rum! usch vilket klag... men just nu har jag fått nog. omtenta om drygt två veckor och helt sjuuukt mycket kvar att läsa. dålig självdisciplin och en liten gnagande tanke att "om jag inte klarar den här tentan så får jag inte nå studiemedel i höst..."

försökte förresten luska lite på hur arbetstidslagen gäller för studenter och såvitt jag förstår ska den gäll om man under en längre tid praktiserar på samma ställe och utför arbetsuppgifter som de anställda också gör. Därmed borde det gälla att även vi veterinärstudenter ska ha 11 timmars sammanhängade dygnsvila, d v s om vi har gått jour en natt så SKA vi ha ledigt dagen efter. hmm.. inte riktigt vad de på skolan sa...... ska nog luska lite mer i det där.  www.arbetsmiljoupplysningen.se och kollektivavtal ska man också kunna läsa i, om särskilda regel gäller för veterinärer vid jour.

jaja, plugga var det. jämtland var fint förresten, kanske skulle kunna bo i östersund ett tag? ska iaf börja ragga sommarjobb till nästa år, knyta kontakter och så fundera på ex-jobb. efter tentan.

och varför är inte jag på Gotland?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0