2009-08-18 | 20:04:24

Inte bara klagan.

Dagens patienter:

Ko nr 1: höga celler? lite hängig. hade inga höga celler. fick lite Beviplex.
Ko nr 2: höga celler, flock, CMT 5 på en spene och öm och svullen i juvret. prov taget och behandlad med NSAID och penovet.
Ko nr 3: höga celler, prov taget
Ko nr 4: höga celler, feber. prov taget och beh med NSAID och penovet.
Tjurkalv nr 1: tittat på i en hage, konstaterat trolig navelinf. penovet.
Tjur nr 2: halt och eländig. svullen i hasen. fick NSAID och penovet.
Tjur nr 3: halt men inte lika eländig. svullen i carpus. NSAID och penovet.
Kalv nr 1: Avhornad
Kalv nr 2: avhornad
Kalv nr 3: avhornad

spännande värre.

Nejdå, idag har varit en bra dag på jobbet. Sol, lagom varmt. Trevliga djurägare. Jag har fått åka fyrhjuling och blivit bjuden på glass. Jag har även träffat stora fina limousinkor, små söta kattungar, en glad border collie (som även fick träffa mina glada salukisar) och en hel hög med fina kor av raserna jersey och SKB. Var tillbaks på station i tid och hann skriva en hel del, när kl var fem sa Emir åt mig att gå hem. Jag lydde hans råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0