2009-06-22 | 08:37:55

Midsommar

Tvärtemot flera utav mina kollegor inom DV så har jag varit ledig under midsommar. Jag har faktiskt varit ledig ända sedan i tisdags. Helgen gick jag jour så tisdagen ägnade jag åt att sova ikapp, men sen satte jag mig i bilen och körde de 60 milen söderut till Uppsala. E4an är inte så spännande, men lättkörd.

På onsdagen inhandlades under största hemlighet ett födelsedagspresent på stan, även ett par flyttkartonger lyckades jag komma över. På kvällen kom pojkvännen från Visby och vi åt sushi. Jag var allmänt förvirrad, lyckades åka för att hämta sushi utan min plånbok och glömma bort tiden...

På torsdag hade jag och hundarna en dejt med Ninni och hennes salukisar. Jättekul hade vi allihopa och Ninni fotade massa fina bilder! Ska se om jag kan få lägga upp nåt här... Träffade även bästaste agilitytränaren Emma och visade upp min blivande agilitystjärna för henne (Emir alltså). Förhopnningsvis får jag jobb i Uppsala så jag kan gå mer kurser med hundarna, det är så roligt! Rallylydnad och agility blir det! Och kanske lite spår för lillkillen.

Fredag midsommarafton. Sillunch mitt på dan hos en kompis med en massa folk där! Emir behöver lära sig lite hyfs men Ghanim är en dröm att ha med på fest. Han har varit med förr och vet hur man beter sig. Ett varv runt för att stillsamt hälsa på alla, sedan hitta en bra liggplats. Kanske kolla lite senare om det finns nå matrester kvar. Emir däremot skulle härja, stjäla mat, bita på Ghanim, hälsa och hoppa på alla... Jag fick ha honom i koppel sittandes bredvid mig vid bordet, sedan fick de gå ut på den lilla uteplatsen en stund. Efter maten gick jag en promenad med grabbarna och sedan fick de faktiskt vara ensamma hemma resten av kvällen när vi skulle grilla och dricka sprit. En mycket rolig och ganskaså intressant kväll blev det! I like it... Kvällen slutade sittandes i soffan på korridoren drickandes drinkar med två av mina allra bästa vänner till kl 5 på morgonen. Helt perfekt!

Kommentarer
Postat av: syster

låter ju som en lyckad midsommar. tänk på den när norrland känns piss. njut av norrlands natur. snart flyttar du därifrån igen! kraaaam (fick du kosingen?)

2009-06-23 @ 05:05:14
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0