2009-11-02 | 11:00:52

Magen

Min mage är missnöjd.

Jag har gått runt senaste tiden och omväxlande varit uppsvälld och gasig, rapat, haft ont i magen, varit vrålhungrig ca en timme efter mat, mått illa och varit äcklad av viss mat, varit så hungrig att jag mår illa m.m. En gång blev jag så matt och yr att jag trodde jag skulle kräkas eller svimma. Gjorde dock ingetdera utan cyklade hem från stan och vilade i soffan en stund inna jag gick ut med hundarna.
 
Nej jag är inte gravid. På sin höjd skendräktig.

Så nu ska jag försöka vara snäll mot magen. Magen ska få bra mat på regelbundna tider. Har ni några tips på snäll mot magen-mat?

Frukost: Gröt, laktosfri mjölk och ett rivet äpple. Juice.
Mellis: te och macka? eller ska jag undvika bröd ett tag? frukt och yoghurt kanske är bättre?
Lunch: kokt fisk? fisksoppa? utan grädde och sånt, bara snällt med buljong och kanske lite potatis och morot?
Mellis: mera yoghurt? eller lite välling? Kan man göra välling själv? jag gillar välling... eller kanske en varma koppen?
Middag: Ris? vill minnas att min mage brukar tycka att ris är ok mat. Gärna med fisk till. Eller kyckling.
Kvällsmat: strunta i den? brukar må illa på kvällarna. eller äta nåt litet? jag vet inte...

Ska iaf inte lyssna på pojkvänner som tror sig veta. Jag känner min mage bäst och vet vad den brukar gilla och vad den inte brukar gilla. Så nu ett tag blir det så lite veteprodukter som möjligt, inget rött kött och enbart laktosfria mjölkprodukter. Kanske t o m köper en proviva, trots att pojkvännen är mycket skeptisk. Ha!


Är detta bra mat för magen?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller en vilsam stund med tända ljus, avkopplande musik, en filt och en mugg gott te. Ibland är det inte rätt mat magen behöver, det kan vara vila också.... Kram

2009-11-02 @ 13:35:20
Postat av: M

te gör mig illamående... :/



och jag tror inte det är stressmage, borde inte va det. så stressad är jag ju inte direkt. bara lite över livet och framtiden och så...

2009-11-02 @ 14:05:23
Postat av: Jenni

Inget ont om Proviva! Proviva är det bästa som hänt mig! (Ok, kanske inte det bästa men utan proviva skulle jag gå dubbelvikt). Man behöver bara vänja sig vid bakteriesmaken...

2009-11-02 @ 20:45:22
Postat av: mor

Kokt mat och rikligt med vatten. Undvik stekt mat, lök, sura apelsiner och fööör mycket rågbröd(på surdeg).

Kram mamma

2009-11-02 @ 21:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0