2010-04-08 | 19:27:23

Dagis

Efter mycket om och men, besvikelse, ilska och lite lätt panik verkar det ändå ha löst sig. Jag pratar om jobb och hundar. Tydligen får jag inte ha med hundarna på jobbet, något som jobbet inte alls var så tydliga med när jag skrev på papprena. Men så är det och inget att göra åt nu. Jag har haft en otrolig tur och hittat dagisplats åt dem i Västerås på ett dagis som verkar superbra. Lugnt, trivsamt, vettiga människor, lagom mycket aktiviteter, bra lokaler. Enda nackdelen är priset, men smakar det så kostar det! Jag kommer iaf kunna lämna grabbarna där utan att oroa mig och då får det vara värt varenda krona.

Igår var vi dit första gången och följde med på promenad. Först Emir, sedan Ghanim. Den andra fick vänta i bilen under tiden. Det gick superbra, grabbarna var så duktiga! Emir var nyfiken, avvaktande, lite osäker men ändå ganska glad. Han vågade nosa lite i baken på de andra hundarna men hoppade högt om de försökte komma och hälsa på honom. Efter en stund gick han med svansen högt och tyckte nog det var ganska coolt att vara ute med så många andra hundar, som en hel flock ju! Ghanim däremot klev in i flocken som en kung, svansen högt, huvet högt och flörtandes hejvilt med alla tjejer.

Idag gick vi först promenad och sedan fick vi komma in och kika på grabbarnas rum. De ska dela med en rottis-tjej som är 3 år och kastrerad. Men idag var det bara vi där så att de skulle få kolla in rummet själva först. De kollade visserligen mest in den stora sköna sängen som stog där, perfekt för två salukis att ligga i! Ganska coola killar är de, det var bara Ghanim som gnällde lite när han inte fick nån uppmärksamhet.

På hunddagiset har de 24 hundar. Alla är inte där alla dagar, men många hundar blir det ändå. Och ändå var det helt lugnt där! Tror nog det ska gå bra att lämna dem, bara de kommer överens med rottisen och kan dela rum. Hon verkar snäll och rar så om bara Ghanim kan tygla sina känslor och inse att hon är kastrerad så ska det nog gå bra. Emir är nog inget problem, han är bara lite osäker eftersom han är i den åldern. Det blir nyttigt för honom att vara på dagis och träffa lite andra hundar.

Imorn ska jag lämna dem för första gången. Då kommer jag dit och lämnar över kopplena till personalen som tar med dem på promenad medan jag åker iväg. Nån timme senare får jag hämta dem igen. Usch vad nervös jag kommer vara!! Det här med att skola in barnen... öhh.. hundarna på dagis är lika påfrestande för matte som för hundar.

Kommentarer
Postat av: Helén

Vad kul att du hittat ett bra dagis! Synd att jobbet inte var tydligare från början bara...;/ Jag är lite nyfiken på vad det kostar...;) Vore kul att veta! :) Hoppas ni hittat bra lägenhet! :)

2010-04-17 @ 13:52:34
Postat av: Anonym

hunddagis kostar 2300 kr / hund / månad. Sen har man lite rabatt på hund nr 2, så jag betalar ungefär 4000 kr / månad. För det får jag ha hunden på dagis så mycket jag vill vardagar mellan kl 6.30 - 18.00. De sitter i en box (gammal hästbox) där det finns mysig bädd, vattenskål m.m. ca 2 -4 hundar i varje box beroende på storlek. De får två promenader per dag på ca 30 min - 1 timme och de finns alltid personal som har koll på dem. Mina hundar verkar trivas och det är himla skönt att slippa oroa sig för hundarna medan man är på jobbet :) så värt pengarna! även om det svider i plånboken...

2010-04-17 @ 19:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0