2010-02-22 | 16:16:25

I skidspåret

Den här vinter har ju varit helt underbar om man gillar snö och kyla. Självklart gillar jag snö och kyla!! Sen finns det förståss gränser, det behöver egentligen inte vara kallare än -15 tycker jag. Men lite häftigt är det ju när temperaturen kryper neråt -30, snön har ett härligt ihåligt knarrande ljud och den torra vinterluften biter i kinderna när man går ut. Hundarna fryser och får kramp i sina tassar, det är däremot inte så roligt. Jag försöker klä på dem varma täcken men det hjälper ju inte så mycket för tassarna. Vid -20 och kallare blir det inga långpromenader. Men nu äntligen börjar man märka av våren! Solen värmer gottt när den behagar kika fram och småfåglarna kvittrar i trädgrenarna. Sen att vi fick ca 2 dm nysnö i helgen är kanske inte så vårigt, men ganska härligt det med :) I trädgården ligger nu säkert närmare 70 cm snö på sina ställen. Riktigt jobbigt att pulsa i, men kul!

En dag i början på januari drog vi på oss skidorna och tog ett varv i spåren. Tyvärr har det bara blivit den enda gången, men nu när det är ljusare lite längre på dagarna kanske vi faktiskt kommer iväg nån mer gång. För det var härligt att åka skidor, även om varken jag eller Björn är några mästare!









Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt orangea trä skidor. nästa gång tar du bambustavarna!

2010-02-22 @ 18:03:59
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Jenni

Åh! Jag vill också men här är det mörkt när jag kommer hem, eller så har någon sandat på alla bra skidvägar. Jobbar på att Gustav ska köpa skidor så att vi kan åka på helgerna...

2010-02-22 @ 21:00:38
Postat av: Maria

L: jajjemen, bambustavar and I'm proud of them! :)



J: klart grabben ska ha ett par skidor, födelsedagspresent? i efterskott?

2010-02-22 @ 22:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0