2010-01-20 | 20:22:42

Norra Storsjöbygden

Tisdag morgon, bilen packad och vi styr kosan norrut. Lunchar i sundsvall och är framme i Östersund ca halv fyra på e.m. Vi installerade oss i vårt lilla rum med bäddsoffa och handlade mat och snokade runt på vet.stationen lite.

Onsdag, dvs idag, var första arbetsdagen och faktiskt hade de planerat in lite introduktion till mig idag. Jag har fått se var alla grejer finns, fått följa med Carro och kalka en ko, fått lära mig labbet, röntgen m.m. Förmodligen glömt hälften till imorn...

Imorn går jag på smådjur, men har inga egna patienter utan ska väl mest gå med de andra och kika. Det var en del inbokat så det ska bli kul. En honkatt som ska kastreras, en halt hund, ett par öroninflammationer och nåt annat smått och gott.

Sen är det då helgen.

Jour fre-sön. Ensam förmodligen. Vanligtvis är de två här men den andra veterinären är sjuk. Jag ser INTE fram emot det, men kanske överlever jag på nåt vis ändå. Om mina patienter gör det, det är en helt annan fråga.

uppdatering: ensam fre-lör, får en jourkompis på sön. så på lördagen är vi två veterinärer (såvitt jag vet) som jobbar i hela jämtland. Jämtland är stort vet ni.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Omg, vad jag är glad att jag inte jobbar på distrikt längre! Det är så bekvämt att jobba på klinik, fast inte blir man rik, direkt. Fast Östersund älskar jag :-)

2010-01-21 @ 12:30:33
URL: http://lillamysan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0