2010-03-29 | 21:20:28

Emirs träning

Fredag:
minns inte...  men vi har iaf varje dag gjort belastningsträning x flera med karpalstödet på. På kvällen har vi gått en 30 min promenad, och småsprungit kortare sträckor av den.

Lördag:
Jadu... vad gjorde vi då? Inte mycket, men vi var väl ut sån sväng och småsprang lite. Björn var med på morgonpromenaden, men ville inte med på den lite längre turen på dagen. Det var sådär på gränsen till regn, men väldigt skönt när man väl tog sig ut.

Söndag:
Morgonprom
Sen iväg till V-ås och kika på lgh, hundarna följde med i bilen. Gick en prom i området där vi funderar på att köpa lgh, det verkade fint! När vi kom hem skyndade jag mig ut för att kika på dressyrtävlingar vid ridskolan, och efter det blev det en kvällspromenad.
Belastningsträning, men inte så mycket mer spännande...

Måndag:
Morgonpromenad 10 min. Det snöade/regnade, ingen av hundarna var så sugen på att gå ut. Mitt på dagen gick vi väl en 20 min, och sen åkte vi till Uppsala. Där fick Emir prova på vattentrasken och Ghanim fick agera undervisningshund. Det är han ju van vid sedan tidigare...

Planen nu är att träna i trasken 2-3 ggr / vecka och fortsätta med övrig träning också. Återbesök om den månad och så får vi se.

Nu har jag en söthund bredvid mig i soffan. Ghanim har krupit nära nära och lagt huvet nästan i mitt knä... gulle...

Kommentarer
Postat av: moster

har ni bestämt er för lägenhet?

2010-03-30 @ 16:28:16
Postat av: Maria

vi kikar, letar.. ska nog lägga bud på en, men den kanske blir för dyr i slutändan... spännande!

2010-03-30 @ 19:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0