2010-05-03 | 11:49:42

Flytt och snor

I onsdags e.m. började jag få ont i huvudet. Sådär otäckt så jag inte riktigt kunde fokusera på det jag höll på med, fick tänka till innan jag beställde blodprover, och fick räkna två gånger för säkerhets skull på hur mycket dropp de sjuka djuren skulle ha.

I torsdags hade jag fortsatt ont i huvet. Jobbade kväll, jobbade över och var helt slut när jag kom hem. Jag började fundera över om jag lyckats få stress-huvudvärk efter mindre än tre veckor på nya jobbet, hur ska den här sommaren gå?!

På fredag morgon började jag känna av halsen, och då visste jag att det bara var en vanlig fökylning, puh! Jag åkte till jobbet iaf, jobbade på medan halsen svullnade igen mer och mer. Förmodligen fick jag feber nånstans mitt på dagen men petade i mig en Panodil och fortsatte jobba. Fick t o m jobba över en halvtimme. Dumt av mig. På kvällen var jag riktigt risig och orkade inte röra mig många steg.

I helgen var det då dags för flytt. På lördagen åkte vi och kikade på lägenheten, vilket var första gången jag såg den. Det är en riktigt fin lägenhet tycker jag! Stor och luftig, 3 rok, balkong och fint och fräscht i princip överallt. Ev ska vi byta köksluckorna, det finns möjlighet att göra det via hyresvärden. Till söndagen hade vi hyrt släp och mina föräldrar hjälpte till med flyttandet. De är experter på att flytta, det har ju blivit några flytter senaste året... Jag var genomförkyld och fick andnöd och hjärtklappning av att bära ner en kartong till släpet. Så de andra fick stå för bärandet medan jag satt i soffan och drack vatten och kände mig klen.

Allt fick vi inte med oss, men det viktigaste är på plats nu. Sängen, våra kläder (förutom smutstväten som blev kvar! jag som knappt har nå rena strumpor kvar, inge bra!) köksgrejer, alla stora möbler, TV, dator m.m. Några kartonger med böcker blev kvar och lite annat smått (gardinstänger, mattor...) som vi missade att packa, men vi får ta det nästa helg. Innan vi får riktigt ordning på stället så måste vi nog köpa en bokhylla, det lutar åt en från IKEA, men den jag gillar bäst är förståss förbaskat dyr. Lite mera grejer ska inhandlas så småningom, vi ska fixa fint på balkongen och greja lite, men om ett par veckor tror jag nog vi fått i ordning såpass att vi kan tänka oss att få lite besök! (alltså: kom och hälsa på!!)

Idag är jag sjuk. Inte lika sjuk som i helgen, men min hjärna är ersatt med en snorklump och hur mycket jag än försöker snyta ut den så hjälper det inte. Jag blir fortfarande helt svettig av att gå i trappor eller rasta hundarna en kortis. Så just nu ägnar jag mig åt att sitta i soffan och dricka te. Hundarna får vara på dagis i några timmar så att de får komma ut på lite promenader, känns lyxigt att kunna hämta hem två välrastade och trötta grabbar om ett par timmar men jag betalat ju faktiskt en hel del för det. Imorn hoppas jag kunna vara tillbaka på jobbet igen, men jag går bara extra imorn så känns det inte helt bra är det väl lika bra att stanna hemma då också. Är man sjuk ska man vila. Man ska inte jobba, inte äta värktabletter och fortsätta kämpa och man ska definitivt inte flytta. Men det är ju lätt att säga... Nu ska jag iaf vila och bli frisk. Det är en elak förkylning det här... (värre än en man-cold!)

Inga bilder på nya lägenheten än, det kommer nog så småningom. Just nu är här fortfarande kartonger överallt.

Kommentarer
Postat av: Ousa

Har du färgat håret mörkbrunt? Cyklade du förbi slaggis idag? Jag såg inte om de var du, men sååå likt dig i alla fall..hmm...

2010-05-03 @ 15:55:18
URL: http://www.metrobloggen.se/correr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0