2010-11-25 | 19:03:32

Hundkläder

Det snöar ute. Och jag har helt snöat in på hundtäcken. Japp. Massor med täcken!
Mina hundar behöver en ny garderob. Och se, helt plötsligt har jag massor med sömnadsprojekt!

Grabbarna behöver:

Biltäcken - enkla täcken med polokrage som träs över huvudet och går ner ordentligt över bakbenen. Knäppning under magen med enkelt bälte. Tänker mig i fleece med flanellfoder.

Lättare täcken - liknande Ghanims svarta, med bävernylon på utsidan och fleece på insidan. Vi gillar inte fleece, det är elektriskt och äckligt. Men det är (förhållandevis) billigt, varmt och förlåtande att sy i. Och det finns många fina färger och mönster (jag tänker prickigt!). Eller nån bomullsvariant, men det är svårt att hitta nåt bra...

Tjocka vintertäcken - med polokrage och magplatta. Nåt vatten- och vindtätt yttertyg, foder i vadd och så kanske flanell på insidan? Det finns nåt funktionsmaterial här på tygaffären i stan, i snygga lysande neonfärger. Kanske vore nåt?

Overall - i fleece med bomullsfoder. För de där allra kallaste vinterdagarna kan den kombineras med ett av utetäckena som är vindtäta.

Och till nästa år ska jag nog beställa regntäcken till dem. Har hittat fina tunna såna men har inte råd just nu.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill gärna tipsa om en bra hundkläder och hundaccessoarer webbutik;) på qpuppies.se kan du hitta praktiska hundtillbehör och hundkläder för små hundar http://www.qpuppies.se

2010-12-13 @ 17:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0