2007-04-14 | 23:11:05

sommarsol

Dagen började bra. sovmorgon. Vilket innebär att jag vaknar halv 7. somnar om. Ghanim vaknar halv 8. Vi går ut och njuter av morgonsol och fågelkvitter, i 10 min. sen in och somnar om. vaknar halv 10. tvingar mig själv att somna om. vaknar halv 11. försöker somna om. 11.10 kliver upp och äter frukost.

Sen var det lite olika bud om dagens planer, Jenni skulle på stan m Helena en snabbis. Jag kände inte för att stressa. Ringde pojkarna istället. ingen som svarade, de var tydligen på ett tak. sen skulle de till svartbäcken och frisbeegolfa, först käka lunch på stan, jag och Ghanim hängde med. så cykel in till stan, lunch på ÖG, cykel ut till svartbäcken.
image5

image6
Äckliga myror överallt på golfbanan!
Ghanim och jag campade på ett bord. i skuggan,
det är som sommar när man måste sitta i skuggan för solen är för varm.

På hemvägen en glass vid ån och sen blev det promenad sista biten. 8,5 km enkel resa tröttade t o m ut salukin. Lite pussar i solskenet och sen hem och fixa middag, kolla på sex & the city (snart slut, shit! vad gör jag sen??) och städa lite... Skönt att va hemma ikväll, fanns de som ville ha sällskap men.. jag vet inte.. som vanligt.

Det har kännts så bra nu i några dagar att jag är rädd att förstöra det. så hellre pussas jag lite vid dörren och säger tack för en trevlig kväll, än bjuder med honom upp... tror det är solen som gör det braiga. jag behöver sol och värme. Dagarna blir så mkt lättare nu när det är vår.

Bra saker med vår:
Varmt - man slipper alla tjocka klumpiga vinterkläder. Det tar inte en kvart att klä på sig innan man ska gå ut. Man slipper stå och svettas innanför dörren i sin tjocka vinterjacka medan man tar på sig skorna. Man kan ha lätta, tunna, fräscha snygga vårkläder! och skor! de enda vinterskor som är snygga är stövlar, högklackade svindyra stövlar. såna äger inte jag. eller jo, ett par iofs, men det är lite lagom klack på dem och de var lite lagom dyra... jag gillar skor. vårskor. och stövlar. önskar jag orkade gå i klack oftare. idag funderade jag på vilka skor jag skulle ta, tänkte att ett par fina nya vårskor skulle sitta fint. men sen kom jag på att jag kanske måste gå runt frisbeegolfbanan, eller gå m hunden så det slutade med att jag tog gympadojorna. suck, jag börjar bli gammal. Ni vet, sån där som prioriterar praktiskt och bekvämt framför snyggt och modernt. Fast jag köpte faktiskt en vit vårjacka. väldigt opraktisk. sådeså.
Sol - solen ger ljus som gör alla gladare, ffa mig. Och en glad Maria är en trevlig Maria. Som gärna vill umgås m folk, och som man också gärna vill umgås med. Därför innebär vårsolen en massa trevliga stunder för mig med mina vänner. den ger även liv åt naturen, så att blommor och gröna växter slår ut, det blir fint och jag blir glad. Har läst nånstans att grönt är en rofylld färg. vet inte om det stämmer men jag blir iaf mer rofylld av att vara ute i naturen när det är grönt. gillar skogen. Skogen är terapi. solen ger värme (se ovan) och folk kryper ut ur sina vintergömmor. det var knökfullt m folk på stan idag. De satt längs ån i linnen, kjolar och shorts och solade sina vinterbleka (eller fejkbruna) ben... nice nice... och när jagkommer hem från skolan kl fyra på e.m så är det flera timmar ljus kvar, jag orkar så mkt mer då! Det blir inte ett helt projekt att släpa sig ut på promenad och dessutom orka laga middag. Nu är det härligt att gå en långpromenad, och middag... man kan ju alltid grilla! =)
Tror att jag täckt in det mesta nu. Vår är bra helt enkelt.


image1
natti natti.

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Fast om man har släpats hem till någon som looovar att man bara ska sova ihop (och kramas lite och så) då behöver man inte ha dåligt samvete för att man inte vill. Då får man bara kramas lite och sen sova. =) hihi

2007-04-15 @ 11:13:42
URL: http://jamilllas.blogg.se
Postat av: syster

söt bild!!! fan va ärlogt inlägg. hoppas inga mostrar pappor eller ex läser detdär?

2007-04-16 @ 13:39:56
Postat av: leila

kanon att du lyckades byta bort jouren!fixa bilen!

2007-04-17 @ 16:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0