2007-08-06 | 13:45:39

syltar och saftar

hittills har jag gjort 4 flaskor vinbärssaft på vita vinbär och kanske 6 burkar med körsbärsmarmelad. lite sugen på att baka nåt också, typ skorpor...

även lagat middag två dagar (grillad laxfilé i foliepaket med citronpeppar, citronsaft, vitt vin, dill och persilja och potatis till) (köttfärsbiffar med fetaost, svarta oliver, soltorkade tomater och oregano i och klyftpotatis till)

idag blir det kyckling och pasta. http://www5.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=20120 

jag ska överleva de här veckorna i Fagersta!! ska laga mat varje dag även om ingen annan gör det... försöker komma på goda saker utan vitlök och chili i (till lilla mor) och det är kul! saknar färska kryddor och örter bara...

nästa projekt då? skrapa lite på lilla huset kanske? och sen är det snart dags att plocka av de röda vinbären, de vore gott att blanda med lite hallon, nån som har några liter ni vill bli av med? våra hallonbuskar är ganska övervuxna med ogräs... och så sätta på solskydden på golfen också, det ska jag ju försöka hinna med idag.


och plugga var det... =)

fortfarande, varför är inte jag på Gotland??

Kommentarer
Postat av: jamilla

Och du påstår att du måste plugga och därför inte kan åka och sola vid en sjö?! Vilket trams, du gör ju massa andra saker hela tiden.

2007-08-07 @ 12:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0