2007-09-04 | 21:58:36

dagens tips

ni vet sån där halloumi-ost? som är underbart god att grilla? och nästan lika god att steka? iaf, jag var sugen på sån, men hade inte det hemma. så jag tänkte att feta-ost borde ju funka lika bra att steka i stekpanna.  men nej, det funkar inte. det blev bara en vit guckig massa som dessutom luktade sur getmjölk.  smakade iofs bara som feta men så jättegott var det inte. så dagens tip blir:

- prova inte steka fetaost i stekpanna i tron att det ska bli lika gott som stekt halloumiost



och ett extra tips på köpet:

- vänta inte för länge med fikarasten för då är sockerkakan slut.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Instämmer helt i det där med sockerkakan. Jag bakade en egen när jag kom hem idag - så då fick jag minsann äta så mycket jag ville (finns vissa nackdelar med det också). Har aldrig ätit halloumiost och aldrig ens hört talas om det - inte så världsvant precis.

2007-09-04 @ 22:26:45
URL: http://emilia.bloggagratis.se
Postat av: syster

sant!har också provat nån gång!

2007-09-08 @ 20:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0