2008-04-10 | 21:41:49

Ghanims dag idag

Idag har varit Ghanims dag! Vi började med en liten kissning på morgonen, sen sovmorgon ända till kl 9, härligt! Morgonpromenad på åsen som vanligt, gick en hyfsat lång runda eftersom förmiddagen var ledig. När vi kom hem täntke jag bada tassarna med Fungoral och passade då på att bada hela hunden. Stackars lilla ynkliga blöta salukin... Men han blev fin efteråt! Sen lite brunch -pannkakor - och sista minutenplugg inför redovisningen i e.m. Var massa folk där, kul! Bl a vår grisbonde och en massa professorer och veterinärer. Jisses vad de diskuterade, haha... Kom igång rätt bra där ett tag, de gamla gubbarna!

Det drog förståss ut på tiden så jag fick skynda mig till hundkursen som ju började idag! Ghanim och jag går nu under våren en fortsättningskurs i Rallylydnad. Det är superskoj! T o m salukin tycker det är kul och går gladeligen fot, gör sitt och andra luriga saker. Iaf idag var han duktig, ska ju inte svära på att det går lika bra nästa gång, men jag hoppas det!

Nu ligger det en mkt trött liten hund och sover sött i soffan brevid mig... mycket mycket söt... jag aktar mig noga för att ens peta på honom eller flytta mig så att soffan knarrar eller nåt annat som eventuellt kan störa hans sömn. Det har nog aldrig hänt att han kommit upp och lagt sig brevid såhär förr... myysigt!!! Åååååh jag får klia han på magen!! myyys!!!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ha ha! Jag som alltid har två plåster på mig, tätt tätt intill både i soffan och i sängen, skulle bli lite lättad om jag nån gång fick vara lite ifred. Skoj med rallylydnad! det skulle jag vilja prova med Elliot.

2008-04-11 @ 19:23:10
URL: http://emilia.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Tänk va glad ja skulle bli om nån gick en morgonpromenad me mig, haha. Din hund e lycklig!

2008-04-11 @ 19:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0