2008-04-07 | 19:40:26

Inte den bästa dagen

Dagen började trist med regn och rusk. Snabbkissade hunden och åt min frukost i godan ro när telefonen ringde. Tydligen började vi redan kl 9 men det var ingen som hade brytt sig om att tala om det för mig. Så helt plötsligt var det bråttom som tusan. Grrr!! Arg blev jag!! Vad fan, ska jag behöva stressa, inte gå ut med hunden som planerat, int hinna packa nån lunch osv bara för att de klantat sig och glömt tala om schemaändringar??!! Nä fy...

Äckliga grisar idag. Eller iaf en äcklig gård. Dammigt och trångt åt grisarna. 10 st i varje box, strax innan slakt lär det vara riktigt ont om plats i boxen. Relativt mycket svansbitningar, hältor m.m. Åtminstone tre grisar som fick avlivas och en som hade självdött och låg död i en box. Fast i en besättning på kanske 3000 djur så kanske det inte är så farligt? Råttor hade de också, låg bajs överallt. Fy! Och jag är fortfarande torr och kliig i halsen trots andningsskydd. Vet att jag skrivit en del om att KRAV inte alltid är bra för djuren men nog ser de krav-gårdar jag har varit på trevligare ut än den här konventionella gården. Men kursare som var på en gård i fredags sa iofs att den var jättefin och grisarna mådde bra och det var en vanlig gård. Så det beror nog inte på om det är krav eller inte krav, utan är mer skillnad på gård till gård och vem som sköter gården och deras kunskap, engagemang och djuröga.

30 min löpning idag, en smoothie efteråt. Nu har jag duschat bort svett och äcklig grislukt. Det luktar fortfarande svagt tjära från fingrarna (man smetar på grisarnas svansar för att de inte ska bita varandra) men det slits väl bort så småningom.

Resten av kvällen ska ägnas åt att plugga till morgondagens tenta. Önska mig lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Lycka till!!

2008-04-07 @ 23:33:18
URL: http://jamilllas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0