2008-04-05 | 17:49:41

träning

Idag blev det ingen sån traditionell träning iaf, trots att en del kalorier brändes ändå =)

Långpromenad längs sjön i solskenet var nice! Tyckte hunden med.

Jag har ju försökt bli lite mer hälsosam, träna åtminstone 3 ggr / vecka varav två löpning. Helst två gym också. Men jag tar det lugnt och det är ingen panik om jag inte orkar nån gång.

Försöker också äta lite mer. 5-6 mål / dag, varav två "riktig" mat och så frukost och ett par bra mellanmål. Försöker göra mellanmålen lite mättande, macka med ett bra pålägg, t ex ägg, skinka, tomat, ost, avokado, keso, makrill... eller fil med havrefras eller smoothie med banan, frysta hallon och ett rått ägg (det var ju inte så äckligt som jag trodde). Godis äter jag inte, men som sagt i tidigare inlägg så funkar kakor och choklad finfint! Lite marängswiss framför en film igår kväll var inte heller helt fel.. =)

Förra veckan blev det träning torsdag (bodypump m syster) och söndag (löpning m Björn).
Den här veckan har det hittills blivit måndag (gym m Helena) och torsdag (löpning m Björn) och imorn är ett till gympass inplanerat.
Nästa vecka tänkte jag börja med löpning på måndagen och sen får vi se helt enkelt!

För att motivera mig lite till löpningen så har jag köpt mig en finfin jacka att springa i! Det finns ju inga dåliga skäl till lite shopping =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0