2008-02-01 | 19:38:19

Åre

Söndag-
-det hade snöat massor innan vi kom men nu lyste solen på all denna härliga nysnö! Dagen tillbringades på rumpan i barnbacken svärades åt liften. Trevlig stuga, trevligt folk.  Seg efter bussresan så det blev handla mat och laga mat och äta mat, bastu, öl och sen slöa lite bara.

Måndag-
-varmt. Plusgrader. Usch skulle man kunna tro, men inte då! Helt ok, lite snö/slask men fint. Gratislunch i backen och sen elakt brant backe ner till bussen. Kanade på rumpan, tog bussen till Tege och efter ett sista åk i barnbacken bytte jag till skidor. Utgång på kvällen men jag bangade. Orka dryga sig på knökfullt ställe med kass musik och dyr öl.

Tisdag-
-varmt igen. Hängde på i de blåa backarna och det gick finfint om jag får säga det själv! Lunch på trevligt ställe nånstans uppe i Rödkullen, sen hemåt.

Onsdag-
-perfekt!! Sol sol sol! Åkte i Björnen och sen tog vi oss mot Åre. De andra åkte upp till toppen men jag fegade.. bad dem fota massor. Lina och jag tog bussen hem till Tege, jag hann med ett åk där (vildmarksstigen, weheeii!!). Visade sig att jag missade afterskin, blä. Röda backar ner till The Black Sheep (nej, jag åker inte röda backar, de är för branta. fast åkte en, det gick bra... åkte den tre gånger t o m ) och ingen sa att de skulle dit förrän bussen redan gått. Elakt. Irish coffee i stugan, äntligen! Längtat hela veckan =) sen tacos, rödvin, gitarrspelande och lite sjungande och allmänt trevligt. Kvällen avslutas med en underlig film om lesbiska tjejer i Canada. Hmm... Folk kom hem från Bygget kl 04.00 efter att ha blivit utkastade av polisen, herregud.. jaja, jag sov gott iaf, stackars de i andra stugan, de fick efterfesten.

Torsdag-
-hemfärd. Började med att städa stugan. Sedan ett sista åk i Tege innan vi ledsnade och lämnade in grejerna i uthyrningen och for in till Åre en sväng istället. Lunch på The Black Sheep (fish and chips på röding... dyrt men åh så värt det). Inhandlat choklad till de underbara hundvakterna.

Bilder dyker nog upp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är dålig på att uppdatera syster. bord edu ha ti dmed nu när du är sjuk

2008-02-06 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0