2008-02-10 | 10:36:57

Söndag i Fagersta

Godmorgon!

Eller? Hunden gnäller alldeles för tidigt. Syster varit ut på krogen och är inte på språng, så jag får släpa mig ut... suck.. vaddå, det är ju min hund? jamen! ändå! Morgonpromenader är jobbiga, jag blir alltid tokhungrig och får blodsockerfall nånstans mitt i. Borde äta nåt innan jag går ut, en smoothie är perfekt men det hinner jag inte fixa. Hunden säger det är bråttom!!

Frukost

Ja! Är alltid jättehungrig på morgnarna. Tänk en sån riktig frukostbuffé men gröt, fil, mackor, färskpressade juicer, olika sorters te, kaffe, frukter, ostar, pålägg.... vilket lyx! Sånt vill jag ha. Men imorse blev det havregrynsgröt. Fiberhavregryn, krossade linfrön och lite torkad frukt i, äppelmos och mjölk till.

Hann även bråka lite på morgonen. Jag orkar inte bry mig. Inte mitt fel iaf när katten blir så fet att hon inte längre kan gå. Eller får diabetes eller hjärtfel eller ledproblem. Då får de väl avliva henne då. Jag har iaf gjort vad jag kunnat. Och klart jag (eller syster kanske?) kan ta henne härifrån sen när jag bor så att jag kan ha katt men just nu funkar det inte.

Sen då?

Ska plugga lite idag. Eller mycket. Tenta om drygt en vecka ju, fast det känns rätt bra ändå. Kurserna har varit bra så mycket minns jag från föreläsningar och praktiska övningar. Synd bara att min dator tyckte att Macromedia player inte funkade, annars hade jag kunnat titta på min MR-CD också. Den är jätterolig!

Förbereda inför imorgon, dvs ta reda på vart jag ska, när jag ska va där, packa väskan, förbereda matlåda och kläder jag ska ha på mig. Praktik hos distriktsveterinärerna i Hedemora. Blir skoj tror jag!

Långpromenad i skogen inplanerad.

I övrigt en lagom slö söndag. Hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hoppas du får kul i Hedemora! Själv åt jag rabarberpaj till frukost imorse... och har dåligt samvete för det såklart. Önskar jag kunde äta lika nyttig frukost som du!

2008-02-11 @ 15:15:11
URL: http://emilia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0