2008-07-07 | 21:12:13

WDS

Jobbat 4 dagar på World Dog Show. Jag har sett 22 000 hundar. Känt och klämt på 2 200 av dem ungefär... Och förvånansvärt nog inte blivit biten av en enda! Däremot hårad på och dreglad på i mängder. Många av hundarna var stressade, ville inte hoppa upp på undersökningsbordet (lågt och ohalt och med en bred ramp som de kunde kliva på) och såg mest ut att vilja springa hem. Vissa var glada och viftade på svansen men det var en klart mindre del. Hundägare är ju också lite speciella har jag förstått. Många som inte hade nån koll, härjande hundar i långa koppel som gladeligen hälsade på allt och alla och trasslade in sig i folks ben. Ägarna kunde inte få upp hundarna på bordet, de förstog inte varför vi skulle titta på hundarna, de försökte smita förbi kontrollen eller "såg den inte". Suck... Nä fy, hundutställningar verkar inte så kul. Hundarna gillar det inte, ägarna är nästan lika stressade och stämningen är laddad. Det pratas skit om folk, kritiseras handling, domaren är inte bra och det är alltid fel hund som vinner. 

Så vad ska jag göra nästa helg? Gå på hundutställning!! =) Men jag räknar med att det blir en trevlig helg. Utställningen är utomhus så det är gott om plats och därför inte så stressigt för hundarna. Det är bara vinthundar och vissa grupp 5 hundar. Jag ska dessutom ha med mig min älskade saluki så vi kan gå runt där och tänka att "om vi hade varit med så hade vi UTKLASSAT alla de andra!". Vi ska även spana lite på Galgo Español och saluki förståss och träffa ett par uppfödare hoppas jag. Fast nu börjar jag ändå begränsa mig lite i frågan om nästa hund. Saluki eller pudel lutar det åt. Vi får se.

Här är en bild på tjusiga salukin i sitt tjusiga nya halsband som jag shoppade i Stockholm. Köpte även ett matchande svart koppel samt ett brunt jättefint läderkoppel! Hmm... ska jag ha råd att shoppa nästa helg också?? Han skulle ju gärna vilja ha ett vinthundshalsband i läder, fodrat, handsytt, halvstryp med mässingskedja. sååå snyggt!!! och dyrt, tyvärr...

                            
                                                           


Det roliga är att båda bilderna är tagna vid samma tidpunkt men den ena med blixt och den andra utan.

Kommentarer
Postat av: Kak

Åh, jag känner igen det du skriver om hundutställningar. Jag får ont i magen av den ondskefulla stämning som råder. Alla är ju där för att de älskar hundar, så varför måste det kritiseras, pratas skit och vara så elakt allting? Tänk om vi människor kunde satsa på att peppa och berömma varandra istället!



Jo, och så skulle jag ju svara på din kommentar om "allt eller inget" v/s "välja det bästa". Jag förstår hur du menar, men det är något snett med mig på den fronten. Jag får kämpa som en strimmig gnu för att bara dricka ett glas god whiskey eller för att bara äta en rad av chokladkakan. Jag vet inte om det är dålig karaktär det handlar om, men det bara GÅR inte. Jag har misslyckats med att inte dricka för mycket på varenda fest i nästan femton år, så för mig är det nog dags att lägga ner.



Fast en kall öl till grillat... Mmmm...

2008-07-08 @ 21:27:49
URL: http://kak.blogg.se/
Postat av: Vendela&Dagny

Klart du får! Det vore jättekul! Det är bara att höra av sig när du kommer hem och har tid. Utställningar är verkligen trista speciellt när man har en labbe som hela tiden "har för lite massa" eller som undertexten lyder "har för lite fett" ;)

2008-07-10 @ 17:29:05
URL: http://dagny.taftea.se
Postat av: Emilia

Hej hej! Fint halsband! Ska du till Lövudden kanske? Vi tänkte åka dit imorgon.

2008-07-11 @ 11:12:31
Postat av: Natalie

Haha, utställningar är ju jätteroligt!

Glöm inte att berätta sen hur det går med rasletandet.

2008-07-13 @ 09:32:26
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund
Postat av: Carolina

Det finns faktiskt många hundar som tycker det är kul med utställningar.. De får vara ute, springa med matte eller husse, träffa andra hundar mm. Alla är ju olika. Det är LC-träning i Norberg på imorrn kl 11 förresten. Hoppas du hade trevligt på Lövudden!

2008-07-20 @ 14:44:33
URL: http://www.zandirah.se
Postat av: Jonnie och Emma

Underbart halsband! Var har ni fått tag i det? :-)

2008-08-12 @ 21:13:58
URL: http://tooktant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0