2008-06-23 | 23:47:52

Bästa midsommar nånsin!

Jag har haft en underbar helg!

På fredagen packade jag och bästaste tjejen in oss i lille golfen tillsammans med hund, öl, sill och en smarrig chokladkaka. Vi styrde kosan mot Hedemora och vad som skulle visa sig vara tidernas midsommarfirande!
För en gångs skull så stämde allt. Det var kul folk, god mat, fint väder, god öl, alla var glada och hade roligt! Lille Loke charmade alla med sina små valpögon, t o m farbror Ghanim tyckte att han var kul och de lekte ute på gräsmattan. I Hedemora har man tydligen lite egna regler för hur man spelar krocket så ett spel som påbörjades under midsommaraftonen i väntan på färskpotatisen var ännu inte avslutat på lördagkvällen. Under middagen så sjöngs det diverse glada visor och dracks diverse drycker.

Jag kan nu ge mitt betyg på den inhandlade ölen: Corona - blask. Inte äckligt men inte direkt nån smak på det heller... Heineken - visste jag ju redan att jag gillade. Innis&Gunn - alldeles för söt. Primator - riktigt god till chokladkakan! Den sista i bastun vet jag inte vad den hette, och minns inte riktigt vad den smakade heller... Snapsen smakade sprit. 

Efter maten vill jag minnas att det blev ett halvlyckat försök till singstar, lite spontanbrottning och så småningom var bastun varm och det var dags för ett kvällsdopp. Det blev inte bara ett dopp utan två, vi värmde oss i bastun däremellan, drack mera öl och sjäng mera sånger. Stämningen var på topp! Vissa duschade mer än andra och till slut tog varmvattnet slut, inte alltför oväntat... Men det spelade mindre roll!  Efter bastun så var alla lite slöa. En somnade på kökssoffan, en i vardagsrummet och resten satt ute och filosoferade en stund till. Men till slut insåg vi ändå att det var dags att sova.. Vissa av oss vandrade in mot Hedemora och andra stannade kvar.

Dagen efter blev det hundpromenad, frukost, Lappens, mera krocket och mera grillning. Vi från Fagersta insåg snabbt att vi borde varit förberedda på en tvådagars. Hmm... Som det nu var fick vi snällt hålla oss nyktra under kvällen och sen bege oss hemåt till de hungriga katterna och de törstiga tomatplantorna.

På söndagen gymmades det lite och jag fick iaf träningsvärk i biceps. 15kg-s stången tar död på mig... på ett bra sätt =) Axlarna däremot får jag mest bara ont i , och de knakar som fan. Så det blev bara lätt lätt lätt på dem...

Bilder från midsommar kommer förhoppningsvis... själv hade jag ingen kamera med mig men jag hoppas kunna stjäl... öhhmm... låna några bilder av de andra som var med. =)


Kommentarer
Postat av: Jamilla

Varmvattnet tog väl inte slut på riktigt?! Vi hade bara vridit det till det kallaste när vi lämnade duschen, för att jävlas lite med nästa person liksom :P

2008-06-24 @ 08:28:52
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Anonym

axlarna tränas även i andr aövningar så det är inte så vikitgt att köra axlar som egen muskelgrupp och speciellt inte tungt pga skaderisken.speciellt inte om dte inte känns bra. Däremot har du ett jobb som tär på axlarna är det såklart bra att träna dem för att inte dra på sig förslitningsskador på jobbet. men som sagt håll vikterna låga.ni verkar haft en super midsommar!

2008-06-25 @ 12:30:53
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0