2008-06-19 | 13:52:02

Åska i luften?

Hundträning:

Uppgraderat godiset lite - rökt kalkon. Varvar med mitt hemmagjorda "halvtorr-köttfärslimpa-på-lammfärs" och kalkonen verkar helt klart godast. Ankan är också med och piper på träningarna och vanten för följa med ibland och bli kampad med. Sen kan ju själva godisgivandet varieras också, direkt ur handen, kasta upp i luften eller varsågod - gå och leta!

Så igår tränade vi sitt - stå i köket. Ett kort 5 min pass medan jag lagade mat. Gick hyfsat, måste fortfarande visa med handen innan han fattar stå men försöker ta bort det snarast!

Idag lite sitt - stå igen i köket. Ännu kortare pass, 3 min ca. Sen lite senare ett "längre" pass ute på gräsmattan, 10 min kanske. Hunden lös och godissugen =) Vi tränade fot. Början kan han, dvs sitta tätt intill med kontakt. Så vi tränade rätt mkt "starter" eller vad man nu ska kalla det. Typ jag går framåt, lockar lite på hunden, när han hänger på säger jag fot! och belönar med att slänga fram en godis som han får ta. Nu är vi på den nivån att det blir ingen belöning om man inte är snabb på att hänga med matte. Kan också gå i rikting mot en skål med godis och han får ett varsågod när han gör rätt. Viktigt att belöningen är riktad framåt för att förstärka den önskade rörelsen. Vi gjorde även ett par vändningar åt båda håll, dem är han rätt duktig på! Och så två korta inkallningar som avslut, springa fort mot matte belönas med bus!!

Ev blir det en cykeltur längs linjan senare men det var nästan lite för varmt nu, 20 grader. Fas å andra sidan såg jag några riktigt mörka elaka moln så det kanske blir åska här framåt em. Skulle ju förklara varför jag varit så trött och sovit typ hela f.m.

Egen träning:
Är ganska omotiverad. Hittills den här veckan bara ett pass Bodybalance. Igår blev det ingen gym för jag kom hem sent från stallet, där jag och Kakan kikat på hästarna och jag gått långpromenad i skogen. Idag var planen ett pass pump men... jag är omotiverad som sagt. så tänker inte boka, blir jag trots allt sugen på träna så får det bli gym istället.

Övrigt:
Men nu borde jag göra nåt vettigt. Har gjort mest ovetttiga saker den här veckan. Handlat öl till midsommar. Sovit. Gått tipspromenad. Ätit chips. Somnat i soffan framför tv:n på kvällarna. Hehe, föräldrafritt ju.... Men faktiskt lite tomt här i stora huset. Tror jag vill ha en stor familj mest för att då blir man inte så ensam. Egoistiska skäl =) och då har jag många barn som tar hand om mig när jag blir gammal!

Nu kommer regnet.... precis som smhi lovat...

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jasså, då kanske man ska överväga att ha honom där ändå :P Just nu vill jag inte att han sover hela nätterna hos mig eftersom att han fortfarande har svårt att hålla sig, och jag vill inte ha en varm, bött överraskning i min säng + att han kan få för sig att hoppa ner från sängen som egentligen är för hög för honom ;)

Nej, Max är också rätt dryg och vill inte så ofta sova med mig även om han får!

2008-06-19 @ 16:12:36
URL: http://vieillerie.blogg.se/hund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0