2008-03-13 | 09:19:38

morgon

Nu har jag varit hemma från skolan i en hel vecka. Det är så skönt så jag skulle lätt kunna fortsätta med det en vecka till, speciellt med tanke på att nästa vecka börjar mina grisveckor. Inte är man så sugen på dem direkt.

Ghanim är lite sexuellt frustrerad nuförtiden, löptider på Gälbo... taxen löper, Asta löper... alla hans tjejer luktar supergott så det är klart att man som kvarterets Casanova har mycket i huvet just nu. Han har absolut inte tid att lyssna på mig, han förstår inte varför jag inte också vill följa det där spåret där hon den där snygga tjejen gått, och stanna och slicka på alla kissfläckar... mmm... Jag försöker undvika åsen, distrahera med lek och godis (funkar inte alls) och vara stenhård på att man inte stannar och nosar, slickar och dreglar över kissfläckar. Det hjälper ju inte mycket, men kanske lite. Om en vecka åker vi till Fagersta, ska bli skönt.

Imorn är det jour. För att förbereda mig inför det ska jag:

*tvätta en maskin så att jag har rena jeans och en fleecetröja.
*laga mat till matlåda
*handla frukt och bröd och kanske lite sallad
*gå och lägga mig tidigt
*packa lilla ambulansryggsäcken med stetoskop, plånbok, vattenflaska och en extra tröja.

Magen har varit dum. Först mådde den illa. Sen blev den jätteond. Sen mådde den illa och blev dålig. Sen blev den ond igen. Sen ville den inte ha nån mat för den mådde illa, sen blev den ond för att den var så tom. Dumma mage. Sen började den helt plötsligt vilja ha mat igen, massor med mat!! Och då blev den dålig. Klantiga mage. Nu är den väl ok igen. Den vill ha mat ofta, god mat. När den är hungrig är den lite ond. Så jag försöker ta hand om den på bästa vis, ge den god mat, många gånger om dagen så att den inte hinner bli tom emellan. Försöker också muta den med fullkornsbröd och havregrynsgröt för att den inte ska bli dålig. Det blir nog bra.

Sommarlov, kan det blir sommarlov nu??? Kanske dags att börja en nedräkning? hmm... orkar inte just nu men ska nog kolla upp det.

Nu ska jag slumra en stund, sen ut med hunden en promenad, sen ska jag rasta valpen idag också! Skoj!! Fast han är ju stora killen nu, hade visst kommit på att taxen luktade gott... hehe...

Och min mössa är återfunnen.

Kommentarer
Postat av: L

din mage är en del av dig precis som dina fötter även om de är en br abit ifrån ditt huvud

2008-03-13 @ 11:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0