2008-03-23 | 12:44:51

Solig söndag i Fagersta

Jag sitter och väntar på att mitt nytvättade hår ska torka lite så att jag kan gå ut i solen! Det är nämligen ingen vårsol utan en vintersol ackompanjerad av -5 grader och en gnutta snö på marken. T o m snödropparna i slänten fryser.

Har idag försökt vara duktig. Har varit ut med hunden, tvättat en maskin tvätt, ätit frukost, hämtat ved ur källaren så att jag kan elda ikväll (törs ju inte gå ner ikväll och hämta ved, då är det ju mörkt  i källaren!), duschat, tvättat en maskin till, tvättat hundens tassar med Fungoral och nu som sagt sitter jag och slöar en stund innan vi ska gå ut i trädgården. Planen är att börja beskära äppelträden lite. Jag börjar med det på baksidan av Lilla Huset för att få lite övning innan jag ger mig på dem som står ute mot vägen.

Igår var det lite påskmiddag här hemma, inget speciellt men lite gravad lax och sill och potatis och ägg förståss. Ska äta rester idag, mums! Mormor var här. Kvällen spenderades hos kusinerna och vi spelade kort och drack en öl. Mycket trevligt!! Sen skulle de ut på GM, gratis inträde lockade ju visserligen men.. ni vet hur jag är... orka trängas bland massa fyllon, hög musik så man inte kan prata med varandra, dyra drinkar som man inte har råd at köpa, dålig musik och trångt på dansgolvet så man kan inte dansa heller... Nä, inget för mig. Funkar med rätt attityd, sällskap och promille alkohol i blodet. Men som sagt inte igår. Satt hemma och kollade på King Arthur istället lite halvengagerat.

Undrar om Leila har en hårtork? Hmm... bör undersökas... och kanske ett par termobrallor också, jag skojar inte när jag säger att det är kallt ute.

Pojken är i Edinburgh nu. Nej, jag är inte avundsjuk. Varför skulle jag vara det??!! suck.. livet är inte rättvist!


nu sätta lite fart, hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0