2008-05-21 | 15:42:45

Bäbis!

Igår fick jag pussa på världens sötaste lilla bäbis. Han hette Diesel och var en blandras amstaff/pitbull. Urgullig! 8 v gammal, busig, glad, cool och nyfiken. Han luktade valp =)

Ghanim tyckte nog han va lite underlig, han gillar inte närgångna hundar och små valpar kan bli lite för mycket. Sen var den ju liten och då kan man ju inte morra på den heller, det är Ghanim för snäll för... så han försökte förtvivlat hålla lite avstånd mellan sig och valpen utan att säga åt den. Stackars Ghanim! En liten morrning hade nog räckt för att bäbisen skulle fatta men men... Är man världens snällaste hund så morrar man inte åt 8 v valpar.

Det är skumt egentligen, borde det inte sitta i generna att man fattar hur man ska hålla en bäbis? Instinktivt liksom? Sätt en nyfödd liten människounge i händerna på mig och jag blir livrädd. Ge mig en valp däremot och jag vill krama gosa, nosa, pussa, gulla.... Dem är jag inte rädd för att tappa fast de har fyra ben att sprattla med.

Idag ska jag äta potatis, senapssill och kokt ägg. Det är bra mat sägs det, billigt, nyttigt, enkelt och gott! Inte vet jag, men gott är det iaf =)


Lite träningsvärk i magen sen gymmet igår, får se om det blir mer till imorn. Då funderar jag på ett pump-pass, eller kanske lite mera gym. Får se vad jag är sugen på. Om jag nu är sugen på nåt överhuvudtaget, förutom chokladkaka då... Det är man ju ofta sugen på, fast man inte tänkt fika alls =) hehe...

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Ja, människobebisar är knepiga att hålla i.. Fast nu sist gickdet bättre, han var inte så ömtålig som jag trodde. Gick att vända och vrida lite hur som.. haha =)

2008-05-21 @ 16:49:12
URL: http://jamilllas.blogg.se
Postat av: Åsa

Jepp! Jag grillar gärna, hojta till om tid å sånt! Jag har ju 4min gångavstånd :P

2008-05-21 @ 19:59:31
Postat av: Anna

heej.
jag missade ditt meddelande innan jag for till stallet. :/ va dock bara dit en jätte snabbis och släppte ut pållarna. men jag ska dit i morgon med.

2008-05-21 @ 20:50:08
URL: http://countache.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0