2008-11-30 | 11:55:43

1a advent

Gåragens resultat:
√ diska (men jag har redan skapat ny disk förstås)
√ vika tvätt
√ byta lakan
√ ut i skogen med hunden (behövde inte tanka, men måste idag innan
   agilitykursen)
√ städa (badrummet kvar)

Adventspynta hann jag inte däremot. Men nu har jag hängt upp en stjärna i fönstret och plockat fram adventsljusstaken. Tomtarna får vänta en vecka till, det är inte jul än! En fin julduk och röda kuddar i soffan vore däremot snyggt. Jag ska nog ta en sväng på stan imorn och kika lite, kanske passa på att handla lite julklappar också. Några önskningar?


Mitt fönster, grått och regnigt utanför men varmt och mysigt inne!


Idag regnar det. Lovely. Och jag som tänkte gå en långpromenad nu mitt på dagen så att han hinner vila hela e.m. sen inför agilityn. Det är bra att hunden är lite uttråkad, utvilad och hungrig på träningen. Då går det lättare att motivera honom till såna jobbiga hinder som platta tunneln och däcket. Får se om vi  lyckas ta oss över gungan idag, utan att ta ett  jättehopp ner från den så fort den börjar vippa över.



Annars är det väl bara att fortsätta med grejandet här hemma. Hur mycket man än putsar och städar och plockar så finns det alltid kvar att göra. Jag skulle t ex kunna tvätta fönster, tvätta kläder, städa kylskåpet, sortera papper in i pärmar... eller plugga förståss... (kan vara så att jag försöker undvika det...)

Ikväll blir det glögg och pepparkaka. Invigning av årets inköpta flaskor, jag satsar på Dufvenkrooks i år. Lite variation till Blossa, som visserligen är en klassiker och väldigt god. Men köpte Dufvenkrooks vinglögg och starkvinsglögg. Pepparkakor med ädelost på är riktigt gott till! Sen lite russin och mandel och tända ljus så blir det en perfekt kväll!

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Jag jobbar kväll hela veckan (förutom imorgon och då måste jag städa och tvätta), så jag hinner inte komma och hälsa på. tyvärr.

2008-11-30 @ 22:45:39
URL: http://jamilllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0