2008-11-10 | 22:52:27

Bortregnad dag

Egentligen så var det väl en ok dag idag. Om man tänker efter.

Vaknade av att pojken skulle till skolan, själv fick jag sova vidare i två timmar till!! Sen en promenad i hyfsat vackert morgonväder. Sol och fint. Hämtade schäfern också och Ghanim släppte faktiskt in henne längre än i hallen, annars brukar han va stenhård på att hon ska sitta i hallen en stund innan hon tillåts komma in i hans lägenhet. Tydligen är rollerna ombytta hemma hos schäfern. Schäfern heter förresten Nike och är jättestor och har parabol-öron. Hon är snäll för hon bits inte.

En lugn frukost och lite pyssel vid datorn. Några viktiga mail skickade och börjat greja med min power point till presentationen på onsdag. Sen började det ösregna så jag och Ghanim sköt upp långpromenaden ett bra tag. Han snarkade i sängen och verkade nöjd med det. Strax innan det blev mörkt, dvs ca kl 15.30, hade det äntligen slutat regna och vi begav oss ut på långpromenad, schäfern fick hänga med. Riktigt skön promenad! Jag kände mig pigg, glad, effektiv!

Sen gick det utför. Kvällen har varit pest och bajs.har iaf lyckats handla mat. och glass. och choklad. och chips. Men om man tänker efter så är det ju en bra dag. Ändå vill jag helst bara döda nån. Eller iaf slå nån hårt. Björn föreslog sandsäcken i korridoren, kanske ska gå och spöa skiten ur den...

Ghanim är förresten världens underbaraste! Vi har tränat klossträning för första gången och han är världens smartaste hund! Började redan fatta att det är bakdelen som måste flytta på sig! Min finaste finaste bäbis! Såhär tränar man med kloss:

ta en lagom tjock stabil grej som hunden kan stå på med framtassarna, t ex en übertjock veterinärmedicin-bok
klicka upp hundens framtassar på klossen
klicka för ögonkontakt när den står med framtassarna på klossen
klicka för rörelser med baktassarna

Sen kan man utvecka det hela som man vill. Jag tänkte göra som jag läste nånstans att nån hade gjort, ha tre olika gejer, en där hunden ska flytta sig så att den hela tiden står mittemot mig. En där hunden ska röra sig åt vänster och en där hunden ska röra sig till höger. Detta kommer förmodligen att resultera i en superb bakdelskontroll! Vi får väl se.

Nu ska jag pussa på finhunden lite, hehe, för det är han ju så förtjust i...

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Pms på intåg kanske? chocklad, chips, vill döda någon... Låter bekant =) Btw, jag är där jag med! haha

2008-11-11 @ 09:24:46
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Jenni

Klossträning alltså? Vad ska det vara bra för? Låter som något som någon hittat på:)

2008-11-11 @ 13:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0