2008-10-28 | 10:19:18

Jobbångest

Jag har lite ångest.

Sitter här och borde söka nåt extrajobb till nästa termin. Borde ringa till lite ICA-butiker i Uppsala och söka jobb. Jobba på ICA alltså. Efter 5,5 års veterinärstudier känns det lite som ett nederlag att gå tillbaka till ett jobb på ICA. Men det är pengar, och såvitt jag minns så var det ändå helt ok att jobba där. På mitt förra ICA-jobb hade jag trevliga arbetskamrater och en bra chef. Fick även göra ganska varierande saker i butiken, inte bara sitta i kassan eller plocka varor... Men jag skulle ju mycket hellre jobba som veterinär.. suck... det blir tid till det också.


Annars har jag börjat en ny kurs igår. Det var ju spännande. Först ca en halvtimme info. Sen rast. Sen ca 10 min info. Sen rast igen för de hade inget mer att säga. Sen vänta förgäves på en föreläsare som glömt bort oss. Respektlöst. Jga hoppas den här dagens föreläsnigar är mer givande.

Ska nog sätta lite fart nu, tänkte duscha och gå en långpromenad innan jag börjar... och så var det det där med att söka jobb. hmm.. kanske kan ta det lite senare? imorn eller nästa vecka? eller inte alls? Kan inte nån bara ge mig ett jobb.



För att avsluta med något mer positivt så tror jag min orkidé håller på att göra en ny blomstängel!
Hoppas den blir sähär fin igen!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag har hört att Åke den slarvern var på diabetes föreläsning i Stockholm OVH i Uppsala istället för att ta hand om er. Sicken lymmel!

2008-10-28 @ 15:32:53
Postat av: Jenni

OCH skulle det stå...

2008-10-28 @ 15:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0