2009-04-17 | 12:19:42

Dagen hittills

04.00
Vaknar av att valpen bökar runt i sängen. Bestämmer mig för att ta ut den för att slippa torka kiss i hallen som natten innan. Sedan ligger jag vaken en stund och filosoferar innan jag somnar om. Vanligtvis somnar jag om direkt, men nu berodde det nog på att jag sov en stund på dagen igår så jag var inte så trött helt enkelt.

06.45
Pojkens väckarklocka ringer. Han tassar upp, stänger dörren för att jag och vovvarna ska få sova vidare. Ghanim är inte helt nöjd utan tycker att vi faktiskt också kan kliva upp nu! Men han går snällt och lägger sig när jag säger åt honom.

07.15
Pojken säger hejdå och sticker till jobbet. Ghanim beklagar sig ytterligare lite över att inte han får följa med.

08.00
Jag ledsnar på Ghanims visserligen ganska diskreta beklagande (en massa bökande, tassande, suckande, små små pip så fort jag öppnar ögat lite...) och kliver upp. Morgonpromenaden som vanligt bort till ICA Wisborg. Det är ett litet grönområde bakom det här kvarteret som sträcker sig längs en större väg, men som tur är så finns ett riktigt bra staket ut mot vägen hela vägen bort till ICA så det går bra att ha valpen lös. Upp mot husen är det inget staket så Ghanim får gå i koppel. Vi möter ett par hundar på promenaden och jag får träna inkallning på vilda valpen. Än så länge är godis mer lockande än främmande hundar.

08.45
Frukost.

09.20
Hundarna har lugnat sig och jag har ätit min frukost. Dags att lämna dem ensamma en stund som träning för lille valpen. Jag har ju inte så många ställen att gå till här i Visby så jag tar med mig datorn (tack syster för mobilt internet!) och sätter mig i bilen så länge batterierna räcker på datorn. När jag går lyssnar jag en stund utanför dörren och hör inget gnäll.

10.30
Går tillbaka in. Lyssnar lite utanför dörren innan jag öppnar, och det är helt tyst. Självklart hör grabbarna när jag låser upp så när jag öppnar dörren står de där och viftar på svansen i hallen. Inget är tuggat, förstört, stulet eller nerkissat, duktig valp! En snabbkissning ute och sen ska jag pyssla lite inne.

Diskar, duschar, dricker en kopp te... och nu har jag alltså fastnat här igen. Jobbansökan filas på ytterligare lite och sen är det ju det där exjobbet som ska skrivas klart. Men man måste prioritera och just nu känns det ändå bra. Jag har klarat alla tentor från åk 5, jag får jobba som tf-veterinär och jag har fått ett jobb över sommaren. Nu ska exjobbet bli färdigt också så att jag får mitt leg, och sen ska jag hitta en fast tjänst nån gång också. Men det är ingen brådska!

12.20
Lunch kanske?


Kommentarer
Postat av: moster

Vilket jobb blev det över sommaren?

2009-04-18 @ 17:00:59
Postat av: Anonym

Distriktsveterinär i Vännäs utanför Umeå!

2009-04-19 @ 22:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0