2009-12-23 | 18:28:17

Adjö Gotland! Ses i sommar!

Japp, nu är det städat packat och flyttat igen. Destination okänd. Mellanlandar i Fagersta, över jul eller längre? Ingen som vet... Mellandagarna kanske ger oss svaret på många frågor.


Jag far till Jämtland och jobbar lite i början på nästa år. Kan inte säga att DV är mitt favoritjobb, men mitt bankkonto ekar tomt och i plånboken finns bara kvitton. (Kan nån kasta på mig ett smådjursjobb i mellansverige?)

Fick förresten höra att arbetsmarknaden för veterinärer var iskall nu, undrar om det är sant, eller om det var ett dåligt skämt med tanke på vädret... Jag hoppas ändå det finns jobb nånstans åt mig.



Funderar på om jag ska våga släppa Emir lös litegrann, kanske på juldagen. Han lär ju bli lite halt resten av dagen, men det kanske är värt det så han får springa och leka lite i snön. Han blir så lycklig då! Och jag blir lycklig när han inte har hur mycket överskottsenergi som helst. Nu snarkar han i soffan, söt... Vi gick en promenad runt Uggelbo, snö och mörker och stjärnor, vackert var det! Jag försökte vara seriös och träna, dvs stanna när han drog i kopplet, vända och gå åt andra hållet, vänta på att han tar kontakt med mig innan vi går vidare. Och försökte komma ihåg att busa och leka med honom som beröm, men att inte låta honom busa på eget initiativ. Funkade ganska bra, men vi skulle gått en kortare runda, vi blev ganska trötta mot slutet och orkade inte riktigt hålla fokus...

Kom ihåg:
Gå ensampromenader med Emir och träna, behöver inte vara långa prom, 15 min räcker.
Bli inte arg på honom... svårt att komma ihåg, men viktigt.
Lek med honom, öva på att ta initiativ till lek och att avbryta lek.
Tillåt inte att han busar med Ghanim eller härjar när han inte får.
Träna mycket mycket mycket kontakt!


Morgondagen ska firas hos pojkvännens familj. Seriöst värre. Men sen drar jag med han på släktmiddagen på juldagen! Nån rättvisa ska det vara här i världen!

Nu ska här slås in julklappar, och kanske drickas lite glögg, om det finns nån i skafferiet!

GOD JUL!


Kommentarer
Postat av: moster

Vad kul, då ses vi på juldagen!

2009-12-23 @ 20:13:08
Postat av: Anonym

go jul kära syster

2009-12-23 @ 22:23:38
URL: http://leeilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0