2009-12-17 | 11:46:29

Vinter

Snö snö snö. Först kommer det ingenting på hela november och halva december. Nu vill det inte sluta snöa!! Och det blåser också. Får klä på mig ordentligt när jag ska ut med djuren.

Gammelforden har varit tjurig och ville inte starta alls. Efter diskussion med pappa kom vi fram till att det nog var batteriet som behövde bytas, men eftersom både jag och sambon är totalt okunniga vad gäller bilskruvande så ringde jag till verkstan. De var mycket effektiva! Jag ringde igår e.m. och i morse var de hit, startade bilen, körde den till verkstan, bytte batteriet och för ca en timme sen ringde de och sa att jag kunde hämta den när jag ville! Service... jag gillar sånt! Inte gratis dock, men vad gör man?


Hundarna sover, härligt. Jag har sovit i soffan bredvid Emir hela förmiddan, var bara uppe en sväng omorse och åt frukost och rastade hundarna. Vi vaccinerade oss i förrgår, jag och sambon, och har väl varit lite slitna sen dess. Känns som nån har slagit en hårt på armen. Jag ahr dessutom haft lite ont i huvet, inte så farligt men jag tog en alvedon för jag tyckte det var onödigt att gå runt och ha ont i huvet. Och så har vi varit trötta... jag tog sovmorgon igår och ändå var jag trätt och gick och la mig tidigt på kvällen. Han gick förståss till jobbet på morgonen men kompenserade med att somna på soffan ett par timmar när han kom hem på e.m. och ändå gå och lägga sig tidigt. Inte orkade vi laga midag heller, så det blev hamburgare från Max! Ibland är det väldigt bra att ha ett Max så nära, hehe...

Nu ligger min långbenta sprattelsaluki uppåner i soffan! Han är söt.. han måste ha lärt sig det av sin morbror =)

Jag ska försöka stoppa i mig lite lunch, blir så tokigt när jag glömmer att äta lunch.


Snart är det jul! Tjohoo!! (för då flyttar vi till fastlandet, får träffa familj och vänner och bara myyysa!!)


Ska jag åka till jämtland och jobba ett par veckor förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0