2009-12-18 | 20:28:43

Vintermys och sommarlängtan

Jag har varit ute på promenad på galgberget. Snö och vacker solnedgång! Underbart!

Vild Emir och lösspringande hundar som ska gfram och skälla på oss, inte lika underbart. Jag råkade tappa Ghanims koppel så han skrämde skiten ur den där löjliga pudeln som var fram och härjade. Sen jagade han den ända bort till dens matte... haha! Men eftersom Ghanim är världens gullehund så ville han ju bara hälsa, vifta svans och nosa rumpa! Men hoppas verkligen den matten blev lite skrämd! Det är andra gången vi träffar på henne och hennes tre lösspringande hundar som hon inte har minsta pli på. Närts gång skriker jag på långt håll att hon ska koppla dem, annars kanske de blir bitna - av mig!!

Iaf, sen blev jag frusen och kvällen har tillbringats i soffan med en filt, en kopp varmt te och nu lite glögg. Jag klurar på julklappar och sömnadsprojekt. Och lyssnar på Loke och Gråfötterna och längtar efte sommar. Jo, jag gillar vintern också, speciellt nu när vi har snö! Men det är ändå skönt med sol och värme. I somras jobbade jag ju mest så jag kände inte att jag fick nån riktig sommar. I norrland dessutom. Ah, det var fint, jag badade rätt mycket i sjön och solade lite. Njöt av långa myggfria promenader och jourade under långa ljusa nätter. Men nåt riktigt sommarlov var det ju inte!

Jag fotade en del också men bilderna ligger kvar på mobilen, har inte orkat lägga över dem på datorn. Det får bli en annan dag, nu mera glöggdrickande! (Blossa Lättglögg Lingon - god enligt mig, för mycket lingondricka enligt Björn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0