2009-02-22 | 12:54:43

Gotland

Vi bestämde oss lite hastigt och lustigt för att åka till Gotland en vecka. Jenni rastade den store medan jag och den lille packade bilen. Bokade färja i sista minuten och sen bar det iväg. Emirs "åka-bil-träning" går ut på chockmetoden. VI började lite lätt med 62 mil, sen hade vi iofs en mycket pedagogisk träningsstund i bilen i onsdags då vi bara satt i bilen i några minuter och åt knäckebröd. Igår blev det då två timmar i bil till Nynäshamn, sen färja i 3 timmar till Visby. Han verkar tycka det är helt ok att åka bil. Han gillar sin bur, med mysiga fällar, han har det varmt och gott där och ibland får han en bit knäckebröd. (ja, han gillar faktiskt knäckebröd...) På resan har jag även gett honom en liten näve torrfoder och en skvätt vatten för att han ska få i sig lite vätska. Det har han ätit i buren för att ytterligare förstärka hur bra och mysig buren är. Det verkar funka eftersom han nu lägger sig ner och sover i buren efter bara lite pip och gnäll.

Jag och grabbarna på färjan.


Båda killarna var supersnälla på färjan. Emir sov i princip hela tiden och Ghanim låg och spanade lite på alla folk. Han skötte sig förvånanasvärt bra med tanke på att det fanns både en löptik, en gris och ett par ilskna terriers i samma salong. Till hemresan har vi bokat en egen kupé, lite dyrare men jag tror det blir skönare för oss alla tre.

Två av mina grabbar slöar i soffan.

Framme i Visby möttes vi av pojken. Här har vi installerat oss i hans tillfälliga lägenhet och på tordage eller fredag flyttar vi in i den tvåa han troligtvis ska ha fram till i höst, dvs så länge han jobbar här i Visby. Det blir mycket runtflängande för den lille pluttvalpen men han verkar ta det med ro. Han har ju sin nya flock med sig hela tiden, sin matskål, sina leksaker och fällar och bäddar. Och det är såhär mitt liv ser ut nu, så det är bara att vänja sig! Ghanim är ju dessutom cool och van vid det så jag tror den lille tar efter honom i mycket. Han ser att Ghanim är lugn och då är han själv lugn också. Eller så härjar han lite =)

Slänger in några bilder på grabbarna när de delar säng, de var så söta så jag var tvungen att fota dem!



Kommentarer
Postat av: Jenni

Ghanim och pyttepytte-Ghanim!

2009-02-26 @ 18:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0