2009-06-26 | 23:05:51

nostalgi och filosoferingar

Har jag förresten nämnt hur mycket jag saknar Uppsala och alla mina underbara vänner där?


Tiden på gälbo är nu tyvärr slut för min del, men mina vänner kommer jag ha kvar länge till! Och jag hoppas att ni kommer ihåg mig trots att jag för tillfället bor lite långt bort. Förhoppningsvis kan jag snart flytta söderut igen...



Midsommarveckan var härlig på många sätt. Framförallt för att jag hade tid att träffa och umgås med en del folk som jag förut träffade varje dag till frukost, varje dag vid simpsons på eftermiddagen och Seinfelt på de lite för sena kvällarna. Folk som jag gått hundpromenader med flera gånger i veckan. Folk som jag sprungit på i tvättstugan och pratat med. Jag har blivit van vid att ha alla mina vänner på 5 min gångavstånd. Det är hur mycket värt som helst att ha det så! Nu kanske jag aldrig mer kommer ha sån tur, men om jag ska fundera på vad jag vill, nu och med resten av livet, så vill jag helt klart bo och leva i närheten av mina vänner. För till stor del är det ju de som gör livet kul att leva! Och jag är inte en sån som skaffar mig nya vänner på en gång i en ny stad. Jag tar ett tag på mig att acklimatisera mig, att hitta människor jag trivs med och att börja umgås med dem, och framförallt att låta dem lära känna mig. Så nu vill jag ha kvar mina underbara vänner från studenttiden i Uppsala!


Kan nån bara ge mig ett jobb där???


De bästa pojkarna!


ps. kl är nu 23, jag har glömt dra ner rullgardinen så jag har inte fattat att det är så sent redan.. norrland alltså... förvirrande på många vis.

Kommentarer
Postat av: Jenni

Kan inte vi alla bara komma överens om ett ställe så flyttar vi dit allihop. Det blir iofs lite tätt med veterinärer men jag kan tänka mig att göra något annat...

2009-06-27 @ 14:49:49
Postat av: Maria

jag kan ha ett café!! och bed & breakfast! behöver inte veterinära mig så mycket alls.



Vad sägs om... nånstans mellan västerås - sala - uppsala?

2009-06-27 @ 17:27:31
URL: http://systerysters.blogg.se/
Postat av: Jenni

It´s a deal! Jag kan bli byns författare och dricka rödvin hela dagarna...

2009-07-06 @ 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0