2009-06-04 | 20:18:01

Om jobb och vilda valpar

8 arbetsdagar kvar tills jag är ledig en hel vecka vid midsommar. Då åker jag söderut, jippiii!!

Jag har hittills:

Varit på ett otal mastiter.
Kalkat en ko som jag egentligen inte tror var en pares. Den blev bättre men dog sen nästa dag.
Avhornat ett antal kalvar.
Rullat en livmoderomvridning och dragit ut en levande kvigkalv!
Säkert gjort nå mer som jag inte minns just för tillfället...

Idag var en lugn dag, jag jobbade på kontoret hela dagen. Skrev sånt jag hade kvar, fixade med provsvar m.m. Har fortf journaler att skriva men men.. har iaf hunnit med alla förrättningsunderlag och provsvar och det kändes viktigast.

Hundarna är superduktiga på att vara på jobbet. Idag på e.m. skulle vi ha personalmöte och då hörde jag lite gnäll efter en stund, så sista timmen fick de sitta i bilen idag. Men det gjorde nog inte dem nånting, de har gott om plats i bilen och tycker det är rätt mysigt där.

Emir är väldigt olik Ghanim på alla vis och ibland väldigt jobbig. Men ibland helt underbar också. Till exempel när han stjäl allt han kan komma åt i matväg är han inte så underbar, eller när han tuggar sönder mina kläder för att de luktar hundgodis. Men han är så cool och tycker livet är kul mest hela tiden. På jobbet är han lugn och ligger snällt vid skrivbordet eller i bilen, när vi kommer hem sen så är han lite galen en stund, men somnar sen snällt på kvällen. Han går fint i koppel ibland, ibland drar han som en galning. Han är superduktig att ha lös, men när han och Ghanim leker är det inte lönt att ropa efter dem. Ah, han är väl som vilken valp som helst! Snart fyller han 6 mån, och sen väntar väl en härlig tonårsperiod.. suck...

Nu ska jag fortsätta sy på min 1800-tals klänning. Det går sakta men säkert framåt, hoppas jag hinner klart i tid!

Kommentarer
Postat av: mor

Du har träffat några katter, hundar, hästar och får också. /mor

2009-06-04 @ 22:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0