2009-03-26 | 15:29:11

Ensamträning

Gick ju inte så bra med träningen i söndags, läs tidigare inlägg. Idag hade vi varit ut på en lunchpromenad, sen åt jag lunch, valpen var trött, sov snällt så jag bestämde mig för att ta ut Ghanim en liten stund. Om jag tänker efter lite så borde jag förståss rastat valpen innan jag gick ut, men vi hade ju relativt nyss varit ut och dessutom var han trött så det verkade onödigt att väcka honom och släpa ut honom. 10 min senare kommer jag in till en bajsluktande lägenhet, kisspöl på golvet och bajsiga tassavtryck i köket. Bajsen självklart spårlöst borta. Valpen rapade bajs-rapar. Den är nog världens äckligaste valp.

Duscha valptassar, torka golv, vädra....

Sen tog vi tag i träningen mer på allvar. Carro kom hem och blev kommenderad att ignorera valpen. Jag och Ghanim gick ut, var ute tre minuter, kom in igen, stog i hallen, bytte ett par ord med Carro, ignorerade valpen, gick ut tre minuter igen. Upprepade ett par gånger. Emir var något orolig och travade fram och tillbaka i lägenheten när vi gått ut.

När Carro åter gått ner till skolan (hon är sådär duktig och pluggar typ konstant nu inför tentan, det ger mig dåligt samvete) så busade grabbarna lite, Emir blev snart lite trött och la sig på bädden för att vila. Då passade jag på att ta ut Ghanim tre minuter igen, och den här gången låg Emir kvar på samma plats och halvslumrade när vi kom in! Ghanim tycker visserligen att hans matte helt blivit vimsig, men jag tycker ändå att det gåt framåt idag.

Imorgon tror jag att jag ska göra samma sak, när Carro är i skolan. Vara noga med att ha en nyrastad valp, gå ut 5 min i taget flera gånger i följd. Jag tror det blir bra. Han måste ju lära sig! Jag som tyckte det gick så bra förra veckan, hoppas det här bara är en tillfällig svacka... Kan ju också vara att det är soligt och fint ute och Emir har kommit på att det är kul att gå ut och busa och därför vill följa med! TIdigare har det ju varit så kallt att han helst inte gått ut alls. Mitt mål var ju att kunna lämna honom 30 min den här helgen utan att jag behöver vara orolig, men det kanske vi får skjuta lite på. Lämna honom 30 min till nästa helg däremot ska inte vara en orealistisk målsättning!

Kommentarer
Postat av: Jenni

När jag märkte att Loke pep i en minut och sedan var tysst ökade jag ganska snabbt till 5 minuter, nästa gång 10 och sedan 30. Jag tror att bara de kommit på att de inte dör av att vara ensamma så kan man öka rätt fort. Det är de där första minutrarna som tar tid att träna in.

2009-03-26 @ 19:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0