2009-03-11 | 10:16:46

inte bara hund

Jag försöker ta reda på vad som är viktigt i mitt liv, vad som får mig att må bra och vara nöjd med mig själv.

Mina hundar förståss. Och när jag lyckas få mina hundar att må bra. Just nu gnäller Ghanim och känner sig lite bortglömd vilket ger mig lite dåligt samvete för att han nog är lite understimulerad nu med nya valpen i huset... Men när jag har två hundar i god kondition, blanka i pälsen, mätta och belåtna och trötta efter en lång promenad, lite bus och lite träning, då mår jag bra!

Vackra saker. Jag gillar fina saker, inredning och kläder och konst och allt sånt. Jag vill gärna ha det fint omkring mig och gärna blommor och gröna växter. Jag vill ha fina kläder och känna mig själv lite fin. Tyvärr händer det sista alltför sällan då det är så enkelt att sunka ner sig när man bara är hemma med valp...

Vänner är viktiga. Att de finns där. Att jag har tid att träffa dem ibland. Att jag kan hålla kontakten med dem, om det så bara är via facebook...

Just nu har jag snöat in på hundträning (fått hem "hundtränaren - en årsbok för dig som älskar att träna hund"), hundmat (försöker laga eget men valpen får valp-torrfoder och nu får även Ghanim mest torrfoder eftersom jag inte har råd med annat), och att sy en medeltida klänning till medeltidsveckan på Gotland i sommar. Så just nu är det ganska viktigt...

Sen borde jag kanske tycka att plugga, omtentor, exjobb och söka jobb är viktigt också. Och det gör jag väl egentligen, men det finns ju bra mycket roligare saker här i livet! Apropå det så är omtenta nr 2 nu skriven, förhoppningsvis gick det bra. Omtenta nr 3 är om ett par veckor så det är bara att ladda om och börja plugga till den.

Nu kom valpen och la sig i mitt knä, jag måste nog ta en tupplur tillsammans med den =)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

.. pojkvän och familj självklart också viktigt. Var inte meningen att glömma men valpen och tuppluren avbröt mitt bloggande =)


Kommentarer
Postat av: Jamilla

Pojkvän också kanske?

2009-03-12 @ 07:25:49
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Changrila

På de första två punkterna låter du precis som mig :p

2009-03-16 @ 23:48:33
URL: http://changrila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0